• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Thezzizen

okej nu ska jag noja lite till...

gorgonzola är väl ok att äta om den är kokad o smält o de där va ?

• JUSTer

Varför inte lax?

Och Hanna, skulle vi inte få se din lugg??? *nyfiken*

Gravid - v. 10
  • Hannnas

Tack för förslagen tjejjer

Thezz... hur gör ni med rostbiffen, för visst ska den vara lite rosa den med... o det är ju det hon totalvägrar

ALLT som är upphettat till 72 gr är det ingen fara med

JUSTer... jag måste fixa iordning mig först haha nädå... jag ska fixa det vid tillfälle...

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • Thezzizen

Hanna vi marinerar många timmar inna så blir den saftig. Sedan steker vi den. Jag är inte förtjust i jätterött kött heller o rostbiffen går att steka igenom ordentligt utan att den blir torr, iaf har vi lyckats.
    Sen kan ju ni andra få era lite röda...

• Hannnas

Thezz.. *nyfiken*... menar du hela biten el i skivor då?? förklara...

• Thezzizen

hanna.. Det finns färdigskivade i affären... iaf här. och skivorna är ganska stora oftast rå det räcker med en var.. jag tycker hela bitar är dryga..

Måste åka till jobbet... kommer hem vid fyra om du inte börjat laga mat än

Här blir det fläskfilé med purjo-gorgonzola o valnötssås =) YUMMIE!

hade gott ni..

• Hannnas

Theeezz.. vill ju veta vad du marienerar i föörst

• MrsMurphy

Godmorgon tjejer! Min datorfria helg fick ge vika för nu känns det bättre!

*jag är gravid, jag väntar inte mf mantra*

Så nu har skygglapparna kommit på och jag ska ignorera alla trådar som får mig att må piss och inte tänka på inlägg som träffar mitt sargade psyke!

Thezz: Ditt toabesök låter ju som när jag var på thairestaurangen och hamnade i snödrivan. Låter som risigt blodtryck!

Tack Hanna för en rimlig förklaring på mitt svidande. Jag har klurat en del på varför man känner av äggstockarna nu för och det lät rimligt.

Här brukar vi marinera fläskfilé i vanlig grillmarinad och steka i mindre bitar.

• Hannnas

Lättja.. niiice mantra

flundrar lite på om jag ska marinera köttet i balsamvinäger bl a... då blir det ju automatiskt mörkare och man kan slippa hårdsteka det utan att det syyns

• MrsMurphy

Hanna: Låter som en smart plan!

Jag har faktiskt inte tänkt överdrivet på vad man får käka eller ej... Generad Jag har säkert satt i mig mängder med saker som man inte får men jag har inte riktigt börjat greppa/leva som en gravid än.

Svar på tråden Pladdertråden!