• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • JUSTer

Själv är jag sjuk  Maginfluensa hela dagen igår, idag lite bättre. Det är farligt att ha barn på dagis. Livsfarliga baciller.

Men tiden går lite fortare och det blir en kort arbetsvecka innan inskrivningen på fredag.

Kan en bm göra nånting för att säga att allt är bra? Klämma, känna, lyssna?????

Gravid - v. 11
  • MrsMurphy

Jag pratade med en kompis igår som blev gravid i januari förra året, innan vi alla andra började drabbas av alla dessa mf och skit. Vilka olika erfarenheter av graviditet!!?? Skrikandes Nu säger hon att hon nog också kommer vara livrädd nästa gång hon blir gravid pga allt det vi pratat om men snacka om man fått vara gravid och leva i total ovetskap om allt som kan gå snett?? Vilken lycka!!

• MrsMurphy

JUSTer: Min bm skickade in mig till läkarn och till gynstolen och kände på livmodern och så. Det har gjort att jag känner mig lugnare nu! Vissa bm kan känna på magen till en viss del, jag vete sjutton vad dom känner då men det är väl att saker växer misstänker jag.

Jag ska nog till svärmor på anatomikurs så kanske hon kan lära ut vart man ska känna nånstans... Fundersam

• JUSTer

Lättja: Då får du instruera vidare om hur man klämmer på magen Jag klämmer och klämmer men är lite lätt osäker på vad jag känner.

Gravid - v. 11
  • MrsMurphy

JUSTer: Jag fattar inte heller ett skit! Men nu är det dax för en kurs! Ovanför blygdbenet (?!) ska man iaf snart känna livmodern (?!) som växer har jag läst nånstans... Helt novis och fattar ingenting! Känner bara fett, fett, fett och åter fett!

• Thezzizen

Fy juster vad trigtme maginfluensa, hoppas du kryar på dig nu!

• JUSTer

Lättja: Skönt att höra att det är samma för dig. Man får lätt för sig att alla andra i v 11 börjar se bebin röra sig och känner sparkar. Själv hittar jag inte ens livmodern.

Gravid - v. 11
  • Hannnas

Säger morron en snabbis bara.. kommer inte kunna vara här under FM...

Lycka till Thezz idag

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu - v14 .?:*¨¨*:?.
  • Thezzizen

Morrn Hanna....., tack.

Usch ni gör mig nästan än mer nervös, borde kanske ta mig upp o få i mig lite frukost

• MrsMurphy

JUSTer: Jag tror nog vi får avvakta en 8-9 veckor till innan vi inser att vi verkligen väntar bebbe! Skrikandes

Svar på tråden Pladdertråden!