• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Dulia

Jag hittade listan till slut...

•:*¨¨*:•. Här ska födas bebisar .•:*¨¨*:•.

Believer v.26, Bf 17 maj. Väntar en underbar FLICKA
    2007      v.25, Bf 20 maj
    Dulia      v.23, Bf 6 juni (Marie tror pojke, jag tror flicka) UL 14/2. Hoppas få veta kön då
    lurkan    v.15, bf 2 augusti (pojke enligt Marie). Rutin-UL 5/3, köns-UL 4/4
    Magda    v.14, Bf 10 augusti (pojke tror M, jag osäker, flicka enligt Marie)
    Hanna    v.14, Bf 12 augusti (flicka tror vi båda) UL 1/3.
    Lättja     v.11, Bf 31 augusti (rödlätt, överaktiv, tjock tjej enligt Maries oerhört tillförlitliga lista)
    JUSTer   v.11, Bf 3 september (pojke enligt Marie)
    Kickan    v.7, BF 21 september (pojke tror jag)
    Hemligaärtan v.7, BF 21 september
    Thezzizen v.7, BF 25 september (manuellt räknat 28/9)

En dotter född aug -05 och BF 6/6 -07
  • Dulia

Lurk, det är jätteskillnad mellan denna graviditet och den jag hade med Bianca. Då satt moderkakan i framvägg plus att Bi var en väldigt, väldigt lugn bebis. När jag väntade henne så kände jag dom första rörelserna i v. 23. Nu började jag känna rörelserna redan i v. 18 och det verkar vara en mycket vildare bebis. Framför allt på nätterna är h*n vaken och sparkar runt i magen Den gång har jag moderkakan i bakvägg.

• lurksmulan

Dulia: Aha, Laban var verkligen ingen lugn bebis i magen, och inte nu heller. När vi var på ul i v. 19 var bm helt förvånad över att jag inte känt något eftersom han for omkring som en blöt tvål i ett badkar! Men då hade jag också moderkakan i framvägg.
    Den här gången har jag känt lite buff och sånt redan nu, det var någon vecka sen det kom första gången, så jag antar att den sitter i bakvägg nu.

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • Dulia

Nu måste jag jobba. Känner att jag börjar få alldeles för mycket arbetsuppgifter att klara av på mina 75%. Känns som om jag alltid ligger efter med allt och det får jag ju inte göra. 4 arbetsdagar har jag på mig att handlägga ett ärende som kommer in men jag hinner inte med det= ångest=ont i magen!

• lurksmulan

På tal om ingenting har jag äntligen fixat så att bara inloggade medlemmar kan titta in hos mig. Borde gjort det för länge sen.

Laban sover fortfarande!! Jag kan tillägga att han sov från ca 19.20-8.50 i natt!!

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • MrsMurphy

Usch att lillgubben mår så dåligt Lurkan!

Kan säga att min matlust har återuppstått med besked nu... Pust!

• Hannnas

Lättja... skönt att matlusten är tibax

usch.. jag nojjar idag.... är en sån dag.. tänk om lill inte lever längre.. alla dessa "tänk om" som inte tjänar till någon nytta alls....

Undrans var Kickis är idag... ligger hemma o  kanske...

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu - v14 .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

hihiiiiiii förresten... jag är i ANDRA trimestern från o med idag *firar*

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu - v14 .?:*¨¨*:?.
  • MrsMurphy

Hanna: En hel del såna tankar har försökt att bånga sig in i mitt huvud idag också men jag tror att vi fått skrämselhicka nu... Också drömt skumma drömmar och får för mig att det blöder hela tiden.

• Dulia

Tjejer nu får ni bara tänka positiva tankar!! Ni är gravida med små pyren i magen som ligger där och växer.

Lurkan, vad det du sa det där att man kunde drömma otrohetsdrömmar bara för att vara säker på att man skaffat barn med den rätte(eller nåt sånt) ? Iaf så måste jag berätta att efter några veckor men drömmar där jag var otrogen, maken var otrogen m.m så drömde jag en speciell dröm förra veckan. Jag drömde att jag hade en dejt som egentligen inte var en dejt. Jag var iaf med en kille och jag stod inför beslutet om jag skulle kyssa denna kille eller inte. Så bestämde jag mig för att inte kyssa honom utan åka hem till min man istället och efter den drömmen har jag inte drömt några fler drömmar om otrohet. Det verkar som om jag äntligen bestämd mig för att min man är den rätta!!

Svar på tråden Pladdertråden!