• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • lurksmulan

Mitt jobb är inte ett dugg fysiskt krävande. Vänder papper och svarar i telefon hela dagarna. Dessutom har jag höj- och sänkbart skrivbord så jag kan variera mig när det behövs.
    Men förra gången blev jag trots det sjukskriven 50% 2,5 månad innan bf och sen 100% från 1 månad innan pga sammandragningar (min vikarie retade upp mig nåt förbannat!).

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • JUSTer

Lättja: Jag har nog det mest fysiskt lätta jobb man kan ha, näst efter madrasstestare, men jag undrar ändå hur jag ska orka. Det är jättejobbigt redan......kanske mest mentalt.

Gravid - v. 11
  • MagdaA

Lättja: jag har ett fysiskt anstärngande jobb, men det vet du ju redan...å jag jobbar inte. Är glad att jag slipper. Skulle bli bökigt med de arbetsuppgifter man har i en lagård med en stor mage i vägen...

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • JUSTer

Lurk: Blir man sjukskriven pga korkade kollegor? Yes, då kan jag gå hem idag!!!!! Jag delar 8 kvadratmeter men en "man" som gå mig på alla nerver. han är det dummaste som någonsin fötts.

Gravid - v. 11
  • Hannnas

Magda.. hur mår du? Har ditt illamående börjat släppa än?

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu - v14 .?:*¨¨*:?.
  • MagdaA

JUSTer: jag har hittat ett hus åt dig!

• MrsMurphy

Jag är ju lite bekymrad iom att böcker väger en hel del och jag bär mängder varje dag. Kassan är ju inte direkt lättare... Trappor och en ombygnad till sommaren då det ska bilas betong. När jag sa det till bm sa hon att det var det inte tal om att jag ska jobba kvar utan att jag då måste omplaceras. Men jag vill inte börja jobba i en ny butik som höggravid??!!

Går allt för lätt blir man fort dum...
  • lurksmulan

JUSTer: Om han är så dum att han ger dig sammandragningar kan du bli sjukskriven! Jag gick in till min chef och sa "om du inte ber henne lugna ner sig kommer jag slå henne fysiskt!".

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • MagdaA

Hanna: sådär. illamåendet känns som en del av mitt liv nu. Följer jag mina rutiner med maten så funkar det hyffsat. idag har jag haft som en tyngd i magen...hoppas att det bara är växtvärk. Men för mig är minst lilla avvikelse bekymrande...

Svar på tråden Pladdertråden!