• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • MagdaA

Tycker synd om er som kräks! Jag har (peppar peppar) inte kräks ännu. Har många gånger mått riktigt kräk-illa. Men då har jag lagt mig på sängen, andats djupt en stund och oftast blir det bättre då. HATAR att kräkas, så jag hoppas jag slipper. Men, om läkaren tycker jag ska börja jobba igen så kan jag garantera att jag kommer kräkas på jobbet, får kvälvningar bara jag tänker på lagårds-lukten, å jag brukar inte va känslig i vanliga fall!

Nygift och gravid!
  • Hannnas

Lättja... ring din gyn el den läkare du har, el läkare på VC... de skriver ut ett e-recept så du slipper gå dit... så hämtar du bara dem på apoteket... eller rättare sagt ber karlen göra det.... det tar ett par dagar innan de verkar ska du veta oxå

O nu verkar mina inte alls... men men... förra veckan var ju hyffsad...

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • Cia o krabaten

Hej
    Här är en till som mår lite "kymigt" som min mormor skulle ha sagt, men så länge jag håller mig ifrån bajsblöjor och annat så kräks jag inte ännu

Har just skjutsat dottern till dagis och ska vila lite tror jag.

Lurk: Nick jr är våran favorit på mornarna

• Hannnas

Magda... det är ju fördelen med att vara hemma, man kan påverka det liite iaf.. o jag försår att du inte klarar av ladugården...

Tyvärr hjälper det inte att lägga sig ner för mig... slappnar jag av för mkt så kräks jag automatiskt

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • lurksmulan

Cia: Laban älskar Dora och det är bara där de visar det på vardagarna, så det är perfekt. Men jag trodde aldrig han skulle gå med på att titta själv! Jag drömde värsta mardrömmen om att han satt på ugnen och hällt vatten över hela köksgolvet. Jag får nog skylla mig själv.

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • Cia o krabaten

Lurk: Jag lägger mig ute i soffan och sussar bredvid henne
    DÅ kan man låtsas svara när hon kommenterar Dora och Backyardigans mm.

• Cia o krabaten

Lättja: Kunde inte låta bli att småle lite när jag hörde om papperskorgen...
    TUR att du vände hemåt igen!

Kan tänka mig hur folk runt omkring reagerade på att du smittade ner alla med "vinterkräksjukan"!

• after eight

Fy vad jobbigt att spy offentligt, Lättja!! Förstår att det måste ha varit hemskt pinsamt. Kunde ändå inte låta bli att småle lite. Sorry!

När jag sprang till spårvagnen i morse så fick jag kraftig molvärk, som lugnade sig när jag slappnat av en stund. Jag tog det som ett positivt tecken, för jag kommer ihåg samma sak från när jag väntade Isabel.

Kroppen är allt en bra konstig manick!
  • Cia o krabaten

Nej jag måste nog äta en lunch till idag

• lurksmulan

Usch, jag fattar inte hur jag ska kunna jobba imorgon! Jag är jättetrött på att vara hemma, men samtidig är jag jättetrött också. Förstår ni? Jag har precis sovit en halvtimme, och det är kort tid, vanligtvis sover jag 1-2 timmar med Laban på dagen. Sen somnar jag runt 21 varje kväll och sover till ca 7-8.
    Hur ska jag kunna gå upp vid 5.50, jobba hela dagen, komma hem vid 17.30 och sen vara människa på kvällen?!

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
Svar på tråden Pladdertråden!