• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Cia o krabaten

Tack för omtanken.
    Är på bättre humör nu.

.?:*¨¨*:?. Här ska födas bebisar .?:*¨¨*:?.

Magda v10, Bf 10 augusti
    Hanna v10, Bf 12 augusti (flicka tror vi båda)
    Cia v7, Bf 29 augusti (Edgar enligt Marie )
    Lättja v7, Bf 31 augusti (rödlätt, överaktiv, tjock tjej enligt Maries oerhört tillförlitliga lista)
    .?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.

• MrsMurphy

Fast jag mår inte sååå illa egentligen. Mest detta att man känner sig lite grön om nosen och tanken på mat tar emot. Just detta att ställa sig och laga mat/samt varm mat får mig att få igång ett illamående omedelbart. Men hanterbart!

• Hannnas

Cia... bra det... o den där lite nervösa känslan du pratar om... jag kände så i början oxå, som att hjärtat slog lite snabbare o lite "skum" i kroppen... det var precis så mitt illamående började har jag fattat nu

Lättja.. ja så länge det är hanterbart är det ju nästan skönt att det finns där, som en bekräftelse... o illamående är ju verkligen bra!! riskerna för mf minskar ju faktiskt (vet att du mådde illa sist oxå men det var då nu är NU )

• MagdaA

Hanna: vi ska bygga ut, måste mäta huset för å se hur stort det blir så man kan börja rita å beräkna.

Men, trottsiga hunden fick för sig att sticka så nu har M åkt en sväng, skulle se om han såg henne. Blir så arg! Fattar inte vad hon fått för sig för hyss! Förut var det inga problem att ha henne lös på gården! Skrikandes

Nygift och gravid!
  • Hannnas

Magda... haha hundar åhhh vad kul att bygga ut... men har ni inte ganska stort nu?? Ska ni börja redan nu i vår? *vill oxå*

• MagdaA

vi bor på 105 kvm. övervåningen är lika stor (minus snedtak) men där är det bara kallvind. ska göra iordning där så småningom. Planen nu är att bygga ut hallen och en tvättstuga. du kanske har sett vårt hus? bild i galleriet...

Nygift och gravid!
  • Hannnas

Magda... det är ju det jag har sett, därför jag undrade... men är det inte mer lönt att utnyttja utrymmet på ovanvåningen än att bygga ut *nyfis* så stort ju!!

Åhh jag vill oxå ha hus... vi bor ju bara i en 2:a... suuuck... men det går säkert bra så länge bebis är liten sen blir det ju hus senare, ju längre vi väntar med att bygga ju större insats kan vi ju sätta in

• MagdaA

Hanna: eftersom det är timmerstomme så är det redan som rum uppe och inga bra utrymmen att ha tvättstuga. Dessutom bökigt och dyrt att dra vatten och avlopp upp. Tänkte slippa de. Å hallen måste byggas ut, svårtt att göra det uppåt...

Nygift och gravid!
  • MrsMurphy

Jag VILL flytta!!! Skrikandes Nuuuuuuuuuuuu!!

Bor längst upp i ett 30-tals hus utan hiss och lägenheten är hur opraktisk som helst.

• Hannnas

Magda... men kan ni inte omorganisera lite i huset då, så att sovrummen o kanske ett TV-rum hamnar där uppe??

Lättja... skriver lätt under på det.... gaaaaaaaahhhh  Skrikandes

Svar på tråden Pladdertråden!