• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Hannnas

Sen har vi tänkt oss köpa sovpåsar istället för täcken till bebisen

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

Måste lägga in en sak... fasen vad man saknar sex just närheten med maken... suck... o jag kommer ju förmodligen alltid att vara rädd... så ledsen för detta... i början av graviditeten tänkte jag inte så mkt på det men nu har det ju gått ett tag... *suck*

• JUSTer

Jag håller med! Man saknar det men man vågar inte. Tänk om nånting skulle gå snett. Men det ska ju inte vara farligt.

Gravid - v. 7
  • Hannnas

JUSTer... nä det ska ju inte det... men eftersom de brukar rekommendera att man inte har sex om man haft upprepade mf så skrämmer det lite iaf.. men vi har sagt att efter v13 o allt känns oki så ska vi se om det känns bättre o vara försiiiiktiga känner mig som världens sämsta fru även om A inte heller är speciellt på just för att han är lika rädd som jag...

• MagdaA

JUSTer: vi har endel saker handlat, vagn, skötbord,spjälsäng, tygblöjor, lite mukisar osv. Men det köpte vi när vi väntade Ebba...kommer nog inte handla nått mer innan vecka 20...inte nått dyrare iaf.

Nygift och gravid!
  • MrsMurphy

Våran plan är väl att ärva allt så jag tror inte vi behöver bekymra oss så hårt för att shoppa ihop så mycket. Värsta babybommen nu i släkten! Killens brorsa fick ju nu och dom räknar inte med fler iom att det tog dom 7 år att få till denna lilla kille. Dom skulle precis dra igång med ivf när det gick vägen.

Har rannsakat mig själv nu!

Jag tror att jag spydde nu i morse just för att jag vet att jag inte kan spy nu. Jag har gamla ätstörningar så jag har alltid haft lite för lätt att kräkas upp och nu protesterade min kropp när jag var så nervös över toalett förhållandena. Jag tror att jag bara har detta vanliga illamåendet, inte värre än alla andra men just detta att jag har så fruktansvärt lätt till att kräkas så blir det så här.

Det känns skönt att ha pratat med chefen om detta och han beordrade mig hemma imorgon också och nu har han ställt till med ett herrans liv så imorgon eftermiddag så är det lovat att det ska finnas fungerande toaletter på jobbet! Skrattande

Men allvarligt!?! Hur är det tänkt att folk ska funka när dom är gravida? Illamående och sjusovare! Jag har sovit bort hela dagen och det känns som om jag kan fortsätta sova ett halvår till nu!

Går allt för lätt blir man fort dum...
  • Cia o krabaten
    Ja man undrar Lättja!
    Jag tänkte på det också under förlossningen, men hjölpmedel och med av olika slag, att kvinnor föder ju barn i u-länder också och får bara gilla läget! Inget knussel där heller!

Skönt iaf att toan ska fixas pronto.
  • Hannnas

Lättja... mm jagvet vad du menar MEN jag tror att du lurar dig själv nu... för visst är det så att du inte vill falla in i gamla vanor...? Jag vet vad du menar med lätt att spy... jag behöver bara "böja mig" så kan jag spy lätt o smärtfritt men att spy av illamåendet är ju något helt annat, när magsäcken ofrivilligt vänds utåin... det går ju inte jämföra med det "gamla mönstret"...

Du är gravid o det är därför du mår illa o spyr, jag tror inte att det är det psykiska som påverkar... pinsamheten att kräkas offentligt är ju så stor, inget man på några villkor vill...
     Jag hoppas du kommer må bättre snart, hoppas t o m att du har rätt o jag fel för jag önskar dig inte att må som jag gör... *kram*

• Cia o krabaten

Hur är det med alla kräkmagar idag då?

Själv får man kämpa för att inte tänka för mycket på det
    Jobbar idag och har det lugnt så då är man ju inte upptagen med annat direkt...

• Hannnas

Cia... här är det luuugnt jag mår bara liite illa o inte kräkts alls tjohoooo

Svar på tråden Pladdertråden!