• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • MagdaA

Thezz: här är det underbart väder så jag skulle vilja ta en lååång promenad. men kan ju inte...sen så har jag fått så ont i fogarna de senaste dagarna. rätt vad det är när jag går så bara hugger det till, bränner i bäckenet och känns som allt ska rasa isär. inte skönt! Micke är ute å kör skoter, skulle också vilja!!!

Håller på att renskriva massa recept, ska organisera i snygga A5 pärmar som jag köpte igår. Gillar ordning och reda! Ska snart prova att backa sånna amerikanska stora chokladmuffins!

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • Thezzizen

Magda, du kan väl komma hit o baka lite =)
    Låter jobbigt att fogarna ska vara ett sånt problen för dig. Så pass tidigt i grav också ,

• Dulia

Som det är nu så blir det ingen flytt men man ska aldrig säga aldrig. Jag var väldigt deppad när vi bestämde oss för att flytta tillbaka till V-ås men när jag fick lite disans till mina känslor så ändrades av längtan att flytta. Det som mest talar för att vi inte flyttar är att jag har min mamma och min syster och hennes familj här. Bianca och min systerdotter tycker verkligen så mycket om varandra och om vi flyttar kommer vi inte ses så ofta. Sen är det inte lika lätt med jobb där som det är här.
    Men min man sitter och kolla på hus i V-ås med jämna mellanrum och ibland känns det som att det är helt idiotiskt att betala dessa priser som det är här när vi kan få ett hus mycket billigare där.
    Min bror och hans sambo håller på att bygga hus lite utanför V-ås och när vi var och tittade på bygget igår så kändes det lite jobbigt att vissa av husen på den gatan kostar lika mycket (både nybyggt hus + tomt) som lägenheten vi kolla på nu.

Den nya lägenheten vi är intresserade av så jag har lagt in länk till den i min slaskblogg

Ni som inte kan se min blogg och är intresserade kan bara säga till så lägger jag in er i adressboken.

En dotter född aug -05 och BF 6/6 -07
  • MagdaA

Thezz: jag kommer gärna å bakar hos dig, för våran frys är full så jag vet inte var jag ska göra av allt! Förvånad

Fogarna ja... är ju i vecka 15 nu, ligger ungefär lika som när jag väntade Ebba. I vecka 15 blev jag sjukskriven 25% pga fogarna, funkade inte så i vecka 16 gick jag ner på 50%. så jag vet vad som väntar... bälte och kryckor om några veckor...

• Dulia

Magda, vad jobbigt att ha såna problem med fogarna.

En dotter född aug -05 och BF 6/6 -07
  • MagdaA

Dulia: det värsta är ju att det är hormonellt, så det går ju inte att påverka. Men jag brås nog på mamma...sista graviditeten kunde hon knappt gå. Då va hon iofs 43 å det var 7:e barnet...

Men det var värre förre graviditeten. Då jobbade jag ju och var inte lika inställd på det här lugna hemma-livet. Nu är jag ju endå hemma för det mesta och tar det lugnt, så länge räkan mår bra och stannar i magen så klagar jag inte!

• Thezzizen

Dulia.... vart är det dom bygger nånstans?

Vi funderar på o ställa oss i tomtkön, men jag vet inte det blir väldans dyrt det också. Bankerna är väl mer restriktiva här också med pengarna än i sthlm. Så vi får inte låna så värstans... måste bli av med billånet.
    Det huset vi varjätteintresserade av nyligen var ju utgångspris 1600000 men slutpris blev 2100000, så budgivningarna här ärinte o leka med heller,.. och huset var verkligen inte värt de pengarna..

• numberone
    Magda:

Jag är än så länge inte gravid vad jag vet men OJ va jag grät när Marie gick vidare.... det bara sprutade tårar överallt.... till och med under kvällen sen när jag lyssnade på låten igen.... och idag blev jag tårfylld igen när jag visade mamma klippet på MArie på youtube.com HAHA... KNASIG MAN ÄR!!
    Kommer det någon gång att bli vår tur?
  • MagdaA

no: man vet aldirg...kanske kanske har grav-hormonerna redan börjat spöka! Förvånad såg att du efterlyste nya magbilder...finns en i mitt galleri...

• Thezzizen

Magda.... vår frys är nyfrostad och ganska tom faktiskt så dt passar ju jättebra =)

Svar på tråden Pladdertråden!