• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • MrsMurphy

Hej hej!

Tillbaka från tandläkaren som gick totalt smärtfritt för hon ville inte göra nåt! För att hon ska göra nåt så vill hon ta röntgenplåtar först vilket hon inte vill göra nu när jag är gravid. Så jag får snällt sitta här med cement i en tand och vänta till hösten.  Jag klagar inte kan jag säga!

Imorgon är det dags för vul kl 9,40! Jisses vad nervös jag är. Känner mig inte lika stor längre, känns som om magen sjunkit ihop en del plus att symptomerna är bortblåsta.

Min svärmor är så gullig! Hon ville följa med imorgon men en av mina vänner ska ju med så hon får bli hemma men har då tiggt och bett om att få en bild som hon med glädje betalar dyrt för!

• Hannnas

Lättja.. sköönt att det gick fint hos tandis o vilken go sväris du ahr

o det låter som du är inne i den läskiga fasen med

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu - v15 .?:*¨¨*:?.
  • MrsMurphy

Hanna: Jag sitter här med ett mantra om att det absolut inte kan vara nåt annat än läskiga fasen. Om det inte är ok imorgon kommer jag lägga mig ner och självdö.

• lurksmulan
    Dulia och Lättja: Vad roligt med vul/ul!! Jag vill också! Men nu är det inte så länge kvar till rutin-ul (fast Hanna hinner före, den lilla kossan! ).

Nu har jag precis läst igenom min förlossningsberättelse i bloggen, jag brukar göra det med jämna mellanrum och det är alltid lika roligt!
    Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • MagdaA

Lättja: jag röntgade när jag var gravid, fick ha ett sånt bly-förkläde på mig.

På tal om tandläkare. Läste i helgen om en ny metod för att lindra tandläkarskräck. Patienten fick massage innan det var dax för undersökningen, det gjorde att man blev lugn och slappnade av. Funkar tydligen bra.

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • Hannnas

Lättja.. förstår din känlsa helt o hållet.. hade ju själv kräkattacker o hjärtklappning hela dagen innan mitt vul i v12.. fy sjuttan vad jag mådde skit, var inställd på skrapning o nålar o all möjlig skit.. MEN du ska se att du kommer få se ett sånt sprattlande imorgon jag längtar oxå till ditt vul nu ju

lurkis.. moooaaahaaahahahahahaaa

• Hannnas

Lurkis.. du hinner ju före med könsUL .. jag ska inte göra mitt innan Maj Skrikandes

• lurksmulan
    Hanna: Ja men det är inte samma ska juuuu! Rutin-ul är ju the big deal.
    Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • MrsMurphy

Magda: Tror hon ansåg att läget var stabilt så att det gott kunde vänta ett år till. Har sett likadant ut nu i tre års tid förutom min icke färdiga rotfyllning som är full med cement istället.

Jag har sån otur med tänderna heeeeeela tiden. De mest orimliga sakerna händer jämt!

En rotfyllning fick jag för att jag förtjänade dock. Bet sönder en tand och väntade i ett halvår innan jag gick till tandis. Då blev det rotfyllning men då fastnade och det gick av en borr i tanden som dom finte fick loss utan bara har fyllt igen nu. Så jag har en borr i en tand! Skrikandes

Fick ont i en anna tand en gång, sprang akut till folktandvården men då hade några kablar grävts av så datasystemet funkade inte och då inte röntgen heller. Dom borrade trots noll koll och borrade snett så det blev stockholms blodbad. Då gav jag upp folktandvården och sprang till en privat som är bra med tandläkarskräck. Hon röntgade och såg då att den tanden hade hål inne i tanden. Alltså ett gammalt hål från tonåren som man borstat bort, men hålet försvann inte utan emaljen växte bara över.... Suck!! Så det är min rotfyllning som väntat i ett år nu med cement i. Senaste tandläkartiden var när farsan dog och efter det har dom inte vågat ringa och jag har inte tagit mod att ringa...

Allt detta har resulterat till 1000 besök och hur mycket pengar i sjön som helst. Var på väg att stämma folktandvården efter deras fadäs för de var tre besök privat för att rätta till.

Oj vad långt! Japp, nu vet ni allt om mina tandproblem!

Svar på tråden Pladdertråden!