• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • lurksmulan

JUSTer: Ha ha vilken hycklare jag är! Jag tänkte precis skriva att jag håller med om det, hade en kompis som var galen i apelsiner och fick en flicka. Men sen såg jag att det handlade om mig och då ba "näääää det tror jag inte på"!! Vad knäpp jag är! Jag skulle tycka det var jättekul med en tjej ju!

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • after eight

I dag är jag på 5+6, vilket ju borde innebära att jag går in i vecka 7 i morgon. Eller hur? Men när jag tittar på grav.kalendern så står det att jag är i vecka 6 under perioden 4-10 januari, vilket i så fall skulle innebära att jag inte går in i vecka 7 förrän på torsdag. Hur ska det vara egentligen?? Fundersam

Kroppen är allt en bra konstig manick!
  • lurksmulan

Hanna: Jag tänker mest på Tutti Frutti-godisar i påse om jag ska vara ärlig.

• Hannnas

ae... FLs gravkalender ger jag inte mkt för

lurkis.... haha ja ät du dina tuttifruttisar

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • after eight

Hanna: Hur räknar du då? Har du nån bättre grav.kalender?

• Hannnas

nä jag kikar på FLs, den stämmer enl mina egna uträkningar men BF datumet är tokit t e x.... räkna på niomanader el så ja... när hade du mens senast?

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • after eight

Åh, "bara" 42 dagar kvar tills vecka 12 är passerad. Skrikandes

Jag kommer ihåg från förra graviditeten att jag avskydde första tiden som pesten. Roligast var det kring vecka 17, då magen började växa. Nu kommer ju troligtvis magen att börja växa tidigare, men det är ju ändå oändligt många veckor kvar, om det går bra vill säga...

• lurksmulan

För min del skiljer det bara en dag mellan niomanader och fl.

• JUSTer

AE: Min beräkning stämde inte heller med fl . Men jag kör på den i alla fall, det skiljer bara en dag. Och jag vet att när bf väl är här så lär jag få avvakta två veckor till med att föda. Erfarenhet.

Gravid - v. 7
  • lurksmulan

ae: Jag går in i vecka 12 på torsdag faktiskt!
    Men är det efter fullgången vecka 12 som risken minskar, eller är det vecka 13?

JUSTer: Moahaha, galghumor är kul! Jag gick en vecka över med Laban, det räckte gott och väl. Och eftersom vi ska ha bebisar mitt i sommaren under det varmaste året på länge har jag redan nu sagt till min mamma att jag har paxat Labans pool och sen får de komma ut och vända på mig och fylla på vatten ibland!

Svar på tråden Pladdertråden!