• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Hannnas

Thezz... men kl 11 är bättre än kl 15.. får se det så, men jag fattar, många onda tankar som hinner virvla innan man ligger där i den berömda stolen... men det kommer gå jättefint! Glöm nu inte att be om bild

Magda... KUL med kalas o nya kläder vill oxå köpa nytt, gillar MQs nya kollektion men den går ju inte att använda nu känner jag, vill ju ha nya vårskor o vårjacka först.. vad man nu ska ha för jacka i vår

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu - v16 .?:*¨¨*:?.
  • MagdaA

Thezz: har köpt en tunika i svart/vitt mönster å en kort kofta med 3/4 ärm till, knytning fram. Var så kul för när jag nyss köpt den å vi skulle till ett par kompisar så tyckte Micke jag skulle ha den. För att magen syntes så tydligt... Han är för söt! Men, jag ville inte använda den innan kalaset!

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • Thezzizen

hanna, är det inte de här a-linje formade jackorna med trekvartsärm som blir i vår?
    Blev så jädra sugen på alla söta vårskor nu som kommit in i butiken. men jag tycker det tar emot o köpa såhär tidigt när de snöar o är åtta minus. fast det rycker i fingrarna....

Och jacka ja, fasen vad svårt...

• MagdaA

våren ja... jag lär nog inte ha råd å köpa nå nytt ja. Får va glad för det jag har!

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • Hannnas

thezzz... jo det är ju det... men dessa jackor är oxå helt ostretchiga, o platta över magen... går ju bara int själv vill jag ha stövlar till våren, liknande jag har nu fast ljusa... lite boxarstil.. låter helknäppt kanske

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu - v16 .?:*¨¨*:?.
  • lurksmulan

Vi ska på kalas för morfar som fyller 85 år 10/3 så då får vi klä oss lite fina och äta lite god mat. Det ska bli jättetrevligt!

Aaaaj molvärk! Brukar aldrig ha det men nu har jag typ mensvärk i magen!

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • MHoof

Morron!

Proppmätt...*hehe* Kom igen när det känns som att magen ska explodera som det känns hela dagarna nu för tiden Närå, jag var oxå sådär i början. Vart mätt av en tesked mat.

Vet inte vad som är fel på mig. Om jag blivit lite magsjuk eller nåt för igårkväll fick jag plötsligt värsta illamåendeattacken och skitont i magen. Sitter i lite idag med.

Osså såg jag den där dokun på 4:an och när hon födde på slutet så fck jag VÄRSTA paniken och stortjöt och skrek att jag inte vill och att jag aldrig kommer bli gravid igen. Åh vad jag INTE vill föda barn...ALDRIG!!

• Dulia

Nu har jag jobbat på så duktigt så jag får lite FL-tid

Jag såg också dokumentärern igår och när kvinnan började föda så reagerade jag på ett sätt som jag inte trodde jag skulle göra.
    En av mina drömmar är att få föda vaginalt. När jag blev gravid med min dotter så såg jag fram emot förlossningen som ett litet barn ser fram emot julafton  Allt som handlade om snitt i böckerna som jag läste hoppade jag över för jag skulle ju inte snittas. Så händer det som inte fick hända under förlossningen. Min dotter började må väldigt dåligt i magen och läkaren beslutade om akutsnitt. Det har tagit mig lång, lång tid att komma över detta med snittet (om jag nu kommit över det helt?!).
    Jag är nu väldigt orolig över att det kommer bli snitt igen och jag har sagt till min man att jag inte vet hur jag kommer att reagera om jag inte får uppleva en vaginal förlossning. Igår kanske jag fick ett litet smakprov på den reaktionen. När kvinna började föda så började jag gråta och jag kände sorg och besvikelse över att jag inte fått vara med om det ännu. Jag kände också stor, stor rädsla över att aldrig få vara med om det. Jag var ledsen resten av kvällen och nu tror jag att jag måste ta itu med dessa känslor.

En dotter född aug -05 och BF 6/6 -07
  • MHoof

Dulia: Du kommer sääääkert kunna föda vag denna gång Bara för att det vart snitt sist pga bebisen mådde dåligt behöver det ju inte betyda att det blir så denna gång. Alla barn är ju olika!

• Dulia

Bel, jo men när man blivit snittad en gång så ökar risken för att man ska bli snittad igen  Och nu har jag en massa grejer som ökar risken för havandeskapsförgiftning (övervikt, läcker protein i urinen och har NOTCH) och jag är så rädd för att det ska sluta dåligt pga det också. Vissa är jätterädda för att föda vaginalt men det är något som jag verkligen, verkligen ser fram emot. Jag är jätterädd för snitt istället och då är det inte själva operationen eller smärtan jag är rädd för.

En dotter född aug -05 och BF 6/6 -07
Svar på tråden Pladdertråden!