• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • MHoof

Lurk: Jo jag försöker...jag längtar MASSOR tills vi kommit hem från BB och vi får ha henne hos oss, ifamnen och pussa på henne istället för att hon ska ligga där inne å trycka. *hehe*

• Dulia

I texten nedan kommer jag kalla Bean för han. Jag vet inte om det är en han, tror dessutom att det är en hon, men av nån anledning så tänker jag alltid han när jag tänker på "honom"

Jag älskar att vara gravid!! Visst längtar jag efter min bebis och självklart vill jag träffa honom men just nu njuter jag för fullt av graviditeten Det är så härligt att känna Bean böka runt därinne. Ännu är han inte tillräckligt stor för att det ska bli alltför obehagligt. Jag tycker det är mysigt att sitta på bussen på morgonen och veta att snart kommer Bean vakna och då blir han sur för att jag inte öppnat jackan (den trycker över magen). Det är mysigt att sitta i soffan på kvällen och känna och se välinriktade sparkar! Det är så härligt att känna honom vända sig i magen, för ett ögonblick blir hela magen superspänd och det känns som om allt består av en bebis. Men så kommer vändning och magen slappnar av igen.
    Jag älskar folks blickar på magen!! För en gång skull så försöker jag inte dölja den utan jag sätter på mig tajta kläder och visar stolt upp badbollen
    Jag älskar att vara gravid!!!

En dotter född aug -05 och BF 6/6 -07
  • MagdaA

Nu har jag bakat semlor! Luktar så gott i köket! Hunnit me å stoppa i en andra tvätt i maskinen också. Mycke tvätt nu! Blir sådär ibland, att allt ska tvättas samma vecka...

Nu ska jag ta å röja undan i köket, diska undan baket, å sen baka washingtonrutor!

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • jazzy

HANNA: det skötbordet hade jag till mina stora barn,jättebra!!!!!

• lurksmulan

Vad härligt att du känner så Dulia! Det är en underbar period, när allt det jobbiga i början är över och innan man blir som en sockerberoende späckhuggare!

Usch jag gillar inte semlor. Vi ska få det i eftermiddag så jag tänkte unna mig själv lite Häagen-Dazs men så fanns inte den smaken jag ville ha! Och nu ångrar jag att jag inte tog en annan smak som jag också gillar. Skrikandes

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • JUSTer
    lurksmulan skrev 2007-02-20 12:29:26 följande:
    Jag läste nånstans att graviditeten är naturens motsvarighet att måla in sig i ett hörn, 
    *asg* Så himla rätt!
    Gravid - v. 13
  • MHoof

Magda: GUD va du bakar! *hehe* Önskar jag kunde göra det jag med men vet att då äts ju allt upp samma kväll.
    Men kanske man kan unna sig att baka en morotskaka ikväll? *gott*

• JUSTer

En fråga till er "normala" människor: Hur många gånger per dag tycker ni det är rimligt att tvätta händerna med handsprit?

0?

Ja, jag tänkte väl det. Min kollega som jag delar rum med har just smörjt in sig för fjärde gången idag. Rummet stinker sprit. Kan det vara nyttigt för mig???? Han gör detta varenda dag.....

Om jag arbetade som operationssköterska eller kanske obducent så skulle jag också "handsprita" mig......men vi är för f*n gymnasielärare!!!!!!

Grrrrr, men utöver det där med handspriten så är han ett pucko. (Snaaaaart sportlov....)

Gravid - v. 13
  • lurksmulan

JUSTer: He he, ja men visst stämmer det?! Och nu blir jag så arg när jag inte kommer på var jag har läst det!

Believer: Åh, morotskaka lät gott! Eller banankaka! Men jag har aldrig gjort varken det ena eller det andra. Gör du morotskaka med klet på?

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • MagdaA

lurkan: jag har recept både på morotskaka å banankaka om du vill ha! morotskakan är SÅ god! Men kletig glasyr på!

Ängel i himlen och plutt i magen!
Svar på tråden Pladdertråden!