Inlägg från: MrsMurphy |Visa alla inlägg
  • MrsMurphy

Pladdertråden!

Jag går förresten in i v15 idag men jag pallar inte att leta listan! Räcka ut tungan Måste dra till jobbet nu!

Går allt för lätt blir man fort dum...
  • MrsMurphy

Hej tjejer! Mår hund och får panik av detta...

I tisdags var jag pygg som sjutton och studsade runt på strålande humör hela dagen och hjälpte kunder. Ingen hysterisk fysisk aktivitet förutom att det är mycket folk och rätt stressigt. Dunsade i säng direkt efter jobbet kl 19,30 och sov till 7 igår. Var vaken i 2 timmar men det susade rätt myycket i huvudet så jag tog en powernap innan jobbet kl 11.

Kom till jobbet och mådde helskumt hela gårdagen, susade i huvudet, dödstrött och jättespänd mage. Kändes som om man skulle tuppa av halva dagen så jag tog det lugnt. På kvällen fick jag en del energi och gjorde en jättespurt innan vi stängde kl 20. Hem och dunsade i säng och slocknade.

Vaknade nu på morgonen smått knäckt. Dödstrött och illamående och susande i skallen. Är på jobbet ca 15 minuter innan jag är parkerad och spyr på toaletten och stortjuter. Susar och är helt knäckt och bara vill lägga mig i ett hörn och sova.

Min slutledning är att kroppen inte pallar med stressen på jobbet fast jag tycker att jag tar det lugnt. Chefen skällde ut mig nu och tyckte att jag borde veta bättre och ta det lugnt på jobbet för han vet ju hur det blir. Problemet är att jag tycker ju att jag tog det lugnt efter bästa förutsättningar, vad göra när det är kaos på arbetsplatsen? Jag har inte släpat en massa eller dragit i hyllor.

Har jag nån brist i kroppen? Varför blir jag så trött?

• MrsMurphy

*snyft*

Ja ni, jag vet ju att man blir trött men hur i helvete pallar alla? Känner mig som en patetisk liten fjant efter att ha fått utskällningen av chefen efter att jag totalhavererat. Känner mig så maktlös men vad i helvete ska man ta sig till när man bara spyr och stortjuter? Mår skunk! Ska shoppa järntabletter tror jag...

Fan, fan och faaaaaaaaan!

*drar nåt gamalt över mig*

• MrsMurphy

Men det som gör mig så arg är ju att jag tycker att jag tagit det lugnt under rådande omständigheter. Jag har tagit raster och ätit konstant för att inte falla under.

Blev bara så arg på att chefen skäller när man faktiskt försökt att ta det lugnt. Inte mitt fel att jag helt enkelt inte pallar att jobba 8-18 samt 11-20 i full anstormning. Skrikandes

(ironi att man får utskällning av chefen för att man jobbar för hårt)

• MrsMurphy

Hanna: Det var inte så mycket omtanke bakom det utan det var mest att han var sur över att jag inte pallade trycket så då kände jag mig ytterst värdelös och gick hem istället. Försökte inte ens bli människa. Orkar verkligen inte med det också. Ska sova nu för jag är så fruktansvärt trött men topptunnor rasande också så jag försöker coola ner mig nu.

• MrsMurphy

Ska prata lite med svärmor nu och förhoppningsvis få höra att jag inte är helt dum i huvudet...

• MrsMurphy

Nu har jag pratat med svärmor så nu känns allt bättre! Det var första gången som jag vågade ringa och prata av mig så här och jisses, det var det klart värt. Hon är ju en sjukskriven barnmorska så då får man lite mer bekräftat att man inte är helt ute och cyklar...

Kräkas är bara kroppen sätt att försöka släppa på spänningarna så inget onormalt alls att reagera så här! Hon tycker att jag ska peka fulfinger till jobbet tills jag mår lite bättre och jag ska inte bry mig om vad pojkvasken (chefen) säger!

• MrsMurphy

Morrn morrn!

Sjutton Lurkan, nu får du inte bli sjuk! Tråkigt för lilla Laban också.

Jag håller på att ladda för att skälla på chefen! Jag ska inte skämmas när jag inte pallar och det är inte mitt fel!!

Det är ju nu i början och sen i slutet den största pärsen är och är det så konstigt när man knallar runt med 20% mer blod som pumpas genom hjärtat att det tar på krafterna? Jag tror inte många pallar med att stå i en proppfull butik, 10 timmar på en dag i den centralaste delen av landet. Skrikandes Det handlar inte om att ta det lugnt och inte bära i ett sånt här läge. Fan, det är hysteriska kunder som är den största pärsen och dom kan man inte gömma sig undan i en butik.

• MrsMurphy

*morr*

Man ska inte mucka med gravida kvinnor!! *fräs*

• MrsMurphy

*sitter och vässar klona*

Kollade just detta med hp... Gud, jag blir livrädd bara jag tittar på blanketten! Inte sjutton har man en susning nu av vad man pallar sen!

Svar på tråden Pladdertråden!