• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Thezzizen

Hanna, ärligt jag vet inte....*skäms*

• Hannnas

Thezzz... haha skäms inte jag visste inte heller.. men nu har jag googlat in lite nytt i hjärnan o den är inte kokt däremot RÖKT och då ska det ju vara ok... har dock inte fått reda på om den är kallrökt el varmrökt än... ska googla vidare

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v17 .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

thezz.. så här står det på livmedelsverkets sida.. (som iaf jag tar med rejäla nypor salt )

Står under Kan äta:

Korv

Hel korv är att föredra framför vakuumförpackad skivad korv, framför allt mot slutet av hållbarhetstiden. Risk finns för skadliga mikroorganismer. Kokt eller varmrökt korv är säker ur parasitsynpunkt men ej alltid säker ur bakteriesynpunkt. Ordentlig upphettning av korv avsedd att värmas, som t ex varmkorv och falukorv, rekommenderas därför.

• Thezzizen

jo jag har läst de dsär... jag får försöka hålla fingrarna i styr...

• Hannnas

Thezz.. jag skulle äta iaf om jag hade gillat det... det är ju inte listeria el toxoplasma man riskerar ju har själv fuskat med förbjuden spickekorv nä håller man den kyld o rent så varför skulle det bli mer bakterier på den än på osten ät du!

• Thezzizen

hanna varför ghar du inte bloggat på länge för?

• Hannnas

Thezz. säg det.. jag har glömt bort det helt enkelt Fundersam känns som att jag är i en form av vacuum för tillfället... vågar inte ta hela steget ut att våga hoppas innan UL:et.. du vet hur det är... så jag vet lixom inte vad... men jag ska nog våga mig på en redig blogg OM allt går väl.. och om det inte gör det så vågar jag med.. då slipper jag vara så kluven iaf...

• lurksmulan
    Lättja och jazzy: Vi ska inte till småland så lunch på lördag funkar för mig!
    Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • Hannnas

Lurkis... lika pissed off fortfarande

Sitter o lyssnar på en massa musik o är ganska glad älskar youtube

• lurksmulan

Hanna: Nä jag är mycket mildare nu, ska nog försöka byta bild....

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
Svar på tråden Pladdertråden!