• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Dulia

Hanna, ja jag fick för mig att symfysen var där upp på livmodern Det måste väl vara den övre kanten dom mäter från tror jag. Kan känna efter när jag kommer hem

En dotter född aug -05 och BF 6/6 -07
  • Dulia

Thezz, i projektet får jag träffa BM varannan vecka, jag får träffa läkare när jag känner för det, extra UL fast det har det blivit några fler av eftersom jag har vissa mindre "komplikationer", dietist en gång, vattengympa 1 gång/vecka. Jag kommer få träffa en auroraBM och om hon arbetar när jag ska föda så kommer hon förlösa mig. Jag har garanterad plats på Danderyds sjukhus vilket är mycket, mycket skönt!

En dotter född aug -05 och BF 6/6 -07
  • lurksmulan
    angiee: Dina organ håller på och flyttar runt där inne och gör plats, då kan man få ont lite överallt. Om du har ont precis ovanför hönan, menar du då i benet?
    Jag hade ont precis ovanför hönan men i mjukdelarna liksom, men det var ju där all action hände för tillfället också.
    Att man har ont i magen till och från och lite överallt är helt normalt.
    Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • Hannnas

Dulia.. hihiii symfysen är blygdbenet och toppen på livmodern heter Fundus så vet du om någon säger nåt .... det är säkert överkanten på blygdbenet de mäter...

Angiee... håller med lurkis i allt hon säger i sitt inlägg ska klistra in en bild på livmoderliganmenten så ska du få se oxå...

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v17 .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

Angie.. vassego... här ser du hur livmodern "hänger upe" och då kan du tänka dig att det kan kännas en hel del

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v17 .?:*¨¨*:?.
  • Jaylin

Hej på er tjejer!

Ville bara höra hur ni har det och hur grossessen fortskrider! Och vill naturligtvis kasta avundsjuka blickar och försöka fånga lite grav.baciller....

Önska mig lycka till med op:n imorrn och att tanten inte hinner dyka upp innan dess... (= ingen op).

• lurksmulan

All lycka till i världen Jaylin! Det är du värd!

Här vaggar vi på som vanligt. Jag går in i v. 19 imorgon och ska på rutin-ul på måndag. Helt sjukt vad fort tiden går!

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • jazzy

Lycka till JAY.....
    mensen skickar jag till...... 

• Jaylin

Tack för lyckönskningarna!!!!

Hoppas det går vägen efter spolningen!

Dr. Hannah:
    varför måste man vänta så länge med sex efter op:n? Om det råkar komma en liten ÄL emellan så vill man ju inte missa den!! Men då mensen inte kommit än så lär jag inte ha ÄL förrän om ca 22 dagar (minst) så det borde väl vara ok då eller?

• angiee
    Nåt helt sjukt har just hänt!!

En barndomskompis kom hit på fika, berättade att ja va gravid & HON e åxå gravid!! En vecka efter mig! Samma sak hände för 4 år sedan, gravida samtidigt, jag gjorde en abort & hon födde en pojke.
    NU står ni här me en veckas mellanrum gravida igen! 4 år senare!

Hej & hå, här ska födas bebisar!!!
    v8
Svar på tråden Pladdertråden!