• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Hannnas

Dulia... haha vågar du vågar jag... ska oxå chansa men låter det gå nåågra veckor till iallafall

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v17 .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

fasen vad magen ömmar efter min shoppingtur

• Dulia

Usch, nu blev jag ju påmind om det hemska att behöva sova i BH
    Det var rätt roligt när Bianca var nyfödd och jag en natt vaknade av att sängen var helt genomvåt. Jag sov utan BM och inlägg och det hade läckt lite mjölk om man säger så

En dotter född aug -05 och BF 6/6 -07
  • lurksmulan

Hanna: Jag hade verkligen mina dygnet runt. Man behöver stöd och amningsinlägg och sånt hela tiden. Man läcker mjölk och är svettig under brösten och är allmänt äcklig.
    Så jag tycker helt klart att det är värt att satsa på kvalitet, men man måste ju hitta nåt som är bekvämt också.
    Jag handlade ingen amnings-bh innan mjölken runnit till, för jag visste inte vilken storlek jag behövde. Men 1-2 storlekar större var det för min del. Sen var det ett otroligt underligt beslut att ge sig ut och handla amningsbh när man var nyförlöst och svettades hinkar bara av att andas typ.

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • Hannnas

Jag undrar verkligen... Om man drar fram tiden 1 år bara... kikar tillbaks på konversationer man har ang BH o vagn mm mm mm UNDRAR hur sjuttan man tänker om sig själv då... kanske asgarvar man o undrar vilka puckade idéer man hade

Ja man vet ju eg noll.... men försöker o försöker o försöker men erfarenhet kan man inte få innan gången tid ju haha ja jag undrar hur jag ser mig själv om ett år

• Dulia

Ni får ha en bra lördagskväll tjejer!! :-P Nu ska jag spela lite spel och sen är det mat!!

En dotter född aug -05 och BF 6/6 -07
  • Hannnas

Lurkis.... haha det är ju det som känns så knas... inget man kan skicka ut maken att göra heller.. hur ska man orka med att gå ut i en affär för att prova nåt så hemskt som BH (jag hatar att prova just BH ).... DÅ! ... o vad har man på sig efter förlossningen fram till att man kravlat sig ner på stan

• lurksmulan

Hanna: Man lär sig den hårda vägen om inte annat!
    Ha ha, jag kan berätta (pinsamt nog) att det tog flera veckor innan jag köpte en mjölkuppsamlare! Jag satt med en handduk under bröstet och sen fick jag vända på den för att den blev helt genomblöt! Men jag visste inte att det fanns. Och sen fick jag veta det och då var jag ju helt överlycklig! Inga mer äckliga genommjölkiga handdukar!
    Fatta att nåt för typ 40:- på apoteket kan göra en så nöjd!!?

Första tiden sov jag i trosor, amningsbh och skjorta! Det var ju mitt i vintern och ganska kallt och Laban sov i sängen med oss så jag vågade inte dra täcket längre än till midjan och då blev ju överkroppen kall. Vilka problem!

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • Hannnas

Vad tror ni om SkipHop Dash förresten?? Ni som kan??

Svar på tråden Pladdertråden!