• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • snöstjärna

Believer:
    Samma dilema här, ser ni att det snöar massor här =( Å bilen står framme. Uscha. Nåja, bara till å sopa av när jag ska iväg om ett tag.. *gäsp*

Jag är den jag är, eftersom jag inte blev som jag skulle.
  • MagdaA

morrn morrn! ingen mer som är vaken? Hade gääääärna legat kvar i sängen, sovit så skönt i natt, men lika bra å kliva upp så jag slipper stressa sen.

Jag sover oftast på sidan, som i framstupa sidoläge, men megen lite ner mot sägen. Märkt nu att om jag ligger på höger sida så flyttar sig räkis till vänster, å ligger jag på vänster sida så flyttar sig räkis till höger. H*n gillar väl inte att bli klämd...

Är SÅ sugen på å få veta könet! Försökte charma Micke lite nu innan han åkte till jobbet å han sa inte lika bestämt NEJ som igår så kansken kanske... får se vad han säger sen.

Jag känner att jag skulle vilja veta för att få en tydligare identitet på det här barnet. Är så mycket som flyter ihop med graviditeten med Ebba, så det skulle vara skönt å kunna säga HAN el HON. Micke frågade OM det skulle gå illa igen, ifall jag inte skulle tycka att det var jobbigare då att veta, men det tycker inte jag, tvärtom! Då har jag ju haft extra mycket tid att knyta an till barnet ju! Så nu förstod jag lite varför han varit mot att ta reda på könet, han är så rädd att vi ska förlora det här barnet också.

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • snöstjärna

Magda:
    Ja det är verkligen delat det där med att ta reda på könet.
    Jag är lite så att jag vill kunna boa in mej jag, å ja fixa lite innan barnet kommer. Å det spelar ingen som helst roll vad det är för kön, utan man vill bara veta =)

• MagdaA

missK: jag är likadan! För mig spelar det absolut ingen roll vad det är! Visst skulle det vara roligt med en tjej då vi inte fick ha kvar våran Ebba, samtidigt som det skulle vara roligt med en kille, å kanske det bästa för att inte förväxla allt med Ebba, men, jag blir glad bara all går bra! Men det är just det här med att kunna känna att det här är en ny människa, ett nytt litet mirakel, inte "den i magen". Sen så är jag en planerare. Visst, mycket saker gå att ha i neutrala färger å jag är mot det här blått till pojke och rosa till flicka. Men vissa saker är ju endå skilnad på pojk och flick.

• MrsMurphy

Ni behöver inte ringa polisen! Skrattande Blev inte utlåst på balkongen!

Magda: Lite jobbig sits det där. Jag förstår er båda så väl och varför både du vill veta och inte han vill veta nåt... Fundersam

• MagdaA

Lättja: jag tror att han inte vill veta just för det jag skrev. Han är så rädd att det ska gå fel igen...

• snöstjärna

Magda:

Men även om ni får veta könet så kommer det ju inte gå mer eller mindre illa för det. Men jag förstår nojan. Man vill nästan göra allt annorlunda denna gång, för att de inte ska gå som sist .... men man kan ju inte påverka det som händer...

Så ta reda på könet ni!  .... (ler lite egoistiskt för att hon oxå vill veta ;)))))

• MagdaA

missK: nä, det stämmer, går ju inte sämre för att vi vet vad det är som ligger där inne å sprattlar. Vi har ju 30 min biltur in till sjukhuset så vi får se vad han säger då. Sen är det ju inte säkert att läkaren lyckas se, men man kan ju alltid fråga!

• MrsMurphy

Magda: Det är det jag menar. Jag pendlar fram och tillbaka som en galen dåre just när det gäller detta och samma funderingar dyker upp här.

• lurksmulan
    Hanna: Han blev lika förvånad som jag. Jag menar, vi ville ju bara ha bekräftat att vi trodde rätt, och så var det helt fel! Men vi är givetvis jätteglada (vilket vi varit i vilket fall som helst) och äntligen får jag använda den lilla klänningen från när jag var liten!! Måste försöka ta en bild på den och visa er.
    Men det får vänta, samma sak med ul-bilderna, för jag är hemma med feber och ont i halsen. Janne är också helt sänkt, han har legat och yrat hela natten. Och nu berättade han att "man vet när man har feber när man drömmer om chockrosa kaniner som har kringelöron som de sitter fast i varandra med".

missK och magda: För oss spelar det inte heller någon roll gällande könet. Vi ville i första hand veta för att vi är nyfikna. Och i andra hand för att vi har haft problem med namn. Tjejnamn har vi varit rörande överens om båda gångerna medans vi haft världens problem med killnamn. Och nu vet vi att vi kan lägga det här lite åt sidan, vi ska få en liten Polly. Givetvis ska vi gå på könsbestämmande ul 4/4 ändå, för att få det bekräftat.
    Mamma till Laban 050131 och Polly bf 070805
Svar på tråden Pladdertråden!