• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Hannnas

Lättja... boproblemet har vi med men vi har iaf hiss då vi bor längst upp *tur*

Thezz.. Spelar det eg någon roll hur liten andrabil ni har? Då den som kör bebisen tar kombin

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v18 .?:*¨¨*:?.
  • MrsMurphy

Hanna: Vi har ju ingen hiss dock och bor längst upp men det går nog bra ändå. Ska ju flytta efter ett tag iaf! Skrattande *ser en glimt av hopp borta i framtiden nånstans*

Går allt för lätt blir man fort dum...
  • after eight

Vi bor tre trappor upp utan hiss. Det har funkat utmärkt, det är först nu som det börjar bli lite jobbigt, när hon inte alltid orkar gå hela vägen upp (och det tar låååång tid), men samtidigt börjar hon bli tung att bära. Men när hon var liten bar jag henne i mjukliften upp, då vägde hon ju ingenting.

Kroppen är allt en bra konstig manick!
  • Thezzizen

Nä egentligen inte, men skulle ju va skönt att kunna använda båda...

AE: kl 9.15

Lättjis, har ni hiss? Vi bor på tredje våningen utan hiss, och för första gången vill jag nu nedåt... Har inte den blekaste om vart vagnen ska stå nånstans. har hittat en topprenoverad fin fyra här i närheten fr under miljonen, men den ligger ju på fjärde utan hiss *S*

• Hannnas

Lättja.... mm vet vad du känner...vi räknar ju med att flytta till hus seenast nästa sommar oxå... o än så länge tar ju inte bebisen plats, snarare alla prylar vi kan ju inte ställa vagnen i trapphuset (o hade nog inte gjort det ändå).. sen skötbord, säng, babysitter... ja det tar lite utrymme ändå

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v18 .?:*¨¨*:?.
  • Thezzizen

hanna, jag funderar på o strunta i skötbord, tror ni de funkar ändå, med bara madrass o byta på sängen eller golvet el var som helst

• MagdaA

*vink vink* Snart kommer Micke å hämtar Micke. Ska handla lite på vägen hem så jag är väl hemma vid 11-12 nån gång. PUSS

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • Thezzizen

Magda jag ¨ker till jobbet strax efter 12, du måste försöka meddela innan. Lycka till nu! kram

• Dulia

God morgon!!

Magda, vilken väluppfosterad bebis du har som byter sida när du sover på sidan. Om jag lägger mig på höger sida så flyttar Bean dit och sparkar allt vad han kan. Om jag byter till vänster sida så byter han också och sparkar. Önskar han kunde vara mer som din på nätterna
    Lycka till på UL idag!!

Lurkan, hoppas ni kryar på er snart!!!

Thezz, Vad jobbigt att du blöder titt som tätt *kram*
    När Bianca föddes hade vi en Hyundai Getz och vi fick in vagnen i den. Det är en liten bil. Du vet väl att ni kan åka och låna vagnar i affärer för att testa om det får plats i bilen?

Jag har nu gått in i tredje trimestern!! Det betyder ju att det snart är över Jag tycker det är så mysigt att vara gravid och jag tycker tiden går alldeles för fort just nu. Jag kommer på mig själv rätt ofta med att sitta och smeka på magen. Jag älskar min mage, vill inte att den ska försvinna (lär nog låta annorlunda ju närmare jag kommer till bf ). Längtar till 1 maj då jag går på föräldraledighet. Det ska bara vara jag och magen under dagarna medan Bianca är på dagis.
    Ibland kan jag känna skuldkänslor mot barnet i magen. När jag väntade Bianca så var jag totalt uppslukad av det. Jag köpte kläder och gosedjur och planerade och fixade massor rätt tidigt i graviditeten. T ex så tog det ca 2 månader att bestämma det rätta gosedjuret (Bianca har aldrig lekt med det). Denna gång har jag iaf inhandlat två body och 1 mössa. Gosedjur kom jag på igår att denna bebis kanske också ska få ett eget första. Annars känns mycket rätt så onödigt, vi har ju redan en massa grejer. Men då kommer skluldkänslorna. Allt det vi har har vi ju köpt till Bianca. Ska nya bebisen inte få något eget?
    Massor med tankar som jag själv kan tycka är dumma. Det är ju inte det materiella som visar hur mycket jag älskar någon, men jag kan ändå inte sluta tänka på det här sättet.

En dotter född aug -05 och BF 6/6 -07
Svar på tråden Pladdertråden!