• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • angiee

AE men va götr man åt det då? kommer det bara lixom? på vilka grunder? måste man medicinera? Va händer me bebis?

• Kickan 84

För att inflika om panikångesten har jag haft det, och ENBART när jag själv ansett mig vid väldigt god psykisk hälsa... har inte fått någon medicinsk hjälp, har dock gått i samtal med en psykolog vilket hjälpte mig jättemkt.

Vilda bebin bor i min mage! ♥
  • Hannnas

Lättja.. men du, hunger det kände inte jag då och inte nu heller för den delen, var bara "hungrig" när jag mådde illa fram till v13 ungefär... sen att livmodern växer, slutade jag känna runt v15-16 tror jag... känner mer att magen "spänner" men inget molande direkt (kan iof minnas fel)... så förutom att jag känner rörelser och ser att magen är där så känner iaf jag mig hur ogravid som helst, tror jag sagt det tidigare i tråden

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v20 .?:*¨¨*:?.
  • Thezzizen

Hanna, antar att det är ul, men ja vill att de tittar på endon också. Förra veckan i 11+5 gjorde ju hon ul först. Jag tyckte de var svårt o se dock, o hon gjorde ändå vul också för att titta mer och då titta hon ju även på moderkakan..

• MrsMurphy

angie & Thezz: Jag är ju sjukskriven på halvtid pga stressreaktion. Vi får nog inse att våra kroppar går i krasch av allt detta!

Allt är såååååååå naturligt så...
  • after eight

Man kan få både medicin (vilket jag åt) och terapi. Men jag tror inte att man bör ignorera det, för det kan bli värre. Jag vet ju inte hur illa det är för dig, men är det illa bör man sjukskriva sig och försöka ändra sitt beteende/tänkande.

Kroppen är allt en bra konstig manick!
  • Thezzizen

L'ttja.... ja du egentligen vill jag ju inte bli sjukskriven fför en grav. Är ju knappt hemma om ja har feber... men nu känns de som om ja behöver få tid att komma ikapp mig själv och få ordning på de här..

• angiee

AE usch, nu känns det ännu mer deppande! Ja har ringt min BM & ska prata me henne ang, detta, ...

• Hannnas

Thezz.. tycker du ska lyssna på Lättjis... kroppen säger ifrån om inte annat.. Ja be dem kolla upp allt noga! Skönt att det är redan imorgon ändå... *krama*

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v20 .?:*¨¨*:?.
  • after eight

Bebisverkstad och allt annat skit som vi har gått igenom är slitigt. och det som är extra jobbigt är ju att det är svårt att sjukskriva sig med en bra förklaring till arbetskamraterna, eftersom man inte sagt att man försöker skaffa barn. Känns ju lite jobbigt att sjukskriva sig för utbrändhet, om man har det lugnt på jobbet.

Tjejer, när började ni få molvärk när ni var gravida? Hur långt efter ÄL?

Kroppen är allt en bra konstig manick!
Svar på tråden Pladdertråden!