• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag tar mig friheten att starta en ny tråd då den gamla stängts! Sorry om någon annan hunnit starta en ny.

De gamla trådarna
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m2701901.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m3701347.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m4944276.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m6189521.html

Del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m8349465.html

Del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10454579.html

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkommna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 21:46:38:
    haha ivrig som jag är glömde jag ju förra tråden =)

del 7
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m12873891-1280.html

• Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
  • Melisabeth

Ska man önska sig saker också.. jisses.. jag är inte så säker på att vi kommer få en massa saker.. jag är helt införstådd med att mor vill/kommer köpa ngt i klädesväg, men i övrigt har jag inte tänkt på att man "ska" få presenter.. eller vad det isf skulle vara... hmm

v 25 - Ella är väntad 4 maj =)
  • Winnertaco

Jag måste vara knäpp, för jag hittar inte adressen

Mel
    Vi har fått från många fler än vad jag trodde, och jag tror ändå att vi fick mindre än vad vi hade fått om hon kommit på tex sommaren. Nu köpte många "bara" julklapp, eller vad man nu ska säga. Vi hade säkert fått lika mycket grejer även om julen inte varit så nära! Fast det känns ju dumt att önska sig saker, som att förutsätta att man ska få en massa! Kanske kan man säga till folk att "om ni ska köpa nått, så köp nått vettigt, inte en massa leksaker som ett spädbarn ändå inte har nån nytta av"!

• letw83

taco
    jo det är väl smartast vill inte heller ha 10 mjukishundar, och även om vi säkert kommer behöva mer kläder så syr jag hellre än får rosa puttinuttkläder eller marinblåa bodys med bilar och drakar.

mel
    känner jag mina kompisar och min halva av släkten rätt så lär vi svämma över kan tänka mig att en del av hans kompisar och släktingar oxå kommer vilja köpa saker.
    sen brukar man kanske inte önska sig, men jag frågade då linda om det var nåt speciellt hon ville ha.
    hon hade önskat sig blöjor av sina kompisar. dock har vi bestämt att vi ska ha tygisar, vilka jag mest troligt oxå ska sy

• MissFörstånd

Hejsan!

Den här listan verkar passa mig bra. Är född -84 snart 23 år alltså. 6:e? försöket, månad 8. Mensen är försvunnen sedan 23/10. idag är de dag 84 bim+54, ingenting händer. Har äntligen hamnat i kölista för att komma till kk.

Har inte läst tråden tillbaka i tiden.

/L

• Winnertaco

Haha, såhär ser det tydligen ut i mitt område. Kan inte påstå att så mycket stämmer in på mig! Unga kanske vi är, men det är väl allt!

Unga

Ganska välutbildade Singlar Medelinkomsttagare Hyresrätt i medelstor stad Nöjesintresserade Förändringsbenägna individualister
    MissFörstånd
    Välkommen!!!
  • MissFörstånd

winnertaco - tack så mycket. kollade in länken jag också för skoj och så här ser de ut.

Mycket unga (kan jag nog inte hålla med om)
    Yrkesutbildade (njaaee tror jag inte)
    Singlar (ja alla är singlar utom vi i huset, huset har 6 lgh)
    Låg- och medelinkomsttagare (joo vars)
    Hyresrätt i små- och medelstora städer
    Kvällstidningsläsande (inte vi då iaf)
    Förändringsbenägna kollektivister (?)

• Fru Indosaurie

letw
    jag tror inte att det var någon som frågade oss vad vi önskade oss. Bara till jul och då visste vi inte för hon har ju allt..
    Sagoböcker kanske ni kan önska er, eller nån cd med babymusik.
    Vi fick en miljard skallror, inte så mkt gosedjur faktiskt men nu har hon fått fler. Vi har bara köpt en enda nalle till henne, den fick hon på bb.
    Filtar har vi fått två st och det går ju inte direkt åt så mkt.
    kläder har vi ju fått huvvaligen, vi har bytt allt, inte använt en enda sak tror jag
    nåt till väggen i barnrummet kanske? nån tavla eller bokstäver.
    Söta baby och barnhanddukar.

• Fru Indosaurie

visst är jag hurtig, det har blivit väldigt många timmars promenad i ösregn och vind denna veckan brrrr.

nu har jag varit ute med texas också, snart dags att hämta tvätten. Fred går runt med W i taien Ska köpa en patapum nu har vi bestämt oss för, fast vi kanske kommer att behöva en ergo sen.. =/ men aja.

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)