• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag tar mig friheten att starta en ny tråd då den gamla stängts! Sorry om någon annan hunnit starta en ny.

De gamla trådarna
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m2701901.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m3701347.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m4944276.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m6189521.html

Del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m8349465.html

Del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10454579.html

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkommna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 21:46:38:
    haha ivrig som jag är glömde jag ju förra tråden =)

del 7
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m12873891-1280.html

• Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
  • letw83

puck
    haha, skulle inte tro det. han är typ klar. har bara exjobbet kvar....

haha, vilken galning

• MallaMojs

pucken...

M.Denscombe; Forskningshandboken (väldigt enkel å bra!), 1998
    B.L.Berg; Qualitative research methods for the social sciences, 2004
    B.Fay; Contemporary Philosophy of social science, 1996 (oj, gammal )
    Marsh & Stoker; Theory and methods in political science, 2002

Ska inte sälja någon, är för lat för det

• pucken

letw
    äh, liiiite kan man ju kivas!

malla
    haha jag med, har jättemycket böcker som jag säkert skulle kunna få några lappar för. men de kan vara bra att ha =)

• letw83

puck
    jag känner ingen annan jurist... sen har jag ju redan barnkivats med han

• Melisabeth

Letw - jag håller tyvärr med polaren om att du kommer anses skyldig... (ur laglig synpunkt alltså, inte min =))
    Visst är det ren idioti att tvärnita, men att hålla avståndet är du ju ändå skyldig... är ju bara tråkigt att det var halt, så att det inte hann att ta stopp.

Men det kan ju bero på hur långt avstånd du höll, och om han tycker sig haft ngn anledning att tvärnita...... dvs att om det visar sig att du hade hyfsat avstånd, och att han absolut hade nada anledning att tvärnita så skulle det kunna bli typ delat ansvar...
    Men det är nog tvivelaktigt..

Men man kan ju hoppas =)

v 25 - Ella är väntad 4 maj =)
  • MallaMojs

pucken...men skulle ju vara lite halvrik idag om man sålt allt...men Magnus säger att om jag säljer alla böcker så måste jag sälja bokhyllan också Jag orkar inte sälja och hålla på, ochnu är de flesta gamla... En del vill man ju ha kvar men en del kommer man ju aldrig öppna igen...

• letw83

mel
    okej=( då vet jag iaf. pappa blev då inte arg iaf. han var bara glad att jag och syrran var okej. jag minns då inte exakta avståndet och vad jag kunde se fanns det då ingen anledning att bromsa...

• Melisabeth

letw - nej avstånd är ju alltid svårt att bedömma.. så det är ju ett probs...
    Vad jag tänkte var ju för honom om han typ, skulle svänga, det var ngn hal fläck, eller tja.. vad vet jag för anledning... men han kanske tyckte sig ha ngn.. även om det låter lite märkligt, vad man har för anledning att tvärnita i en korsning, utom möjligen vid vänstersväng.. men då brukar man ju snarast smyga, inte tvärt.. så tja...

Men det visar sig... =)
    Men jag hoppas att de anser att han inte hade ngn jävla anledning att nita så han blir skyldig.. sådana människor är ju så irriterande så =)

• letw83

mel
    tja, det blir säkert bra. han hade då ingen ursäkt för att bromsa när jag pratade med honom. det enda han påstod var att det var gult och att han först tänkte köra men sen kom på att det inte var så bra ide?! mitt i korsningen?! sen sa han att han nog skulle kört. iaf så kan det inte ha varit gult. både jag och min syster noterade sekunden innan jag tvärnitade att det precis slog om till gult. och vi körde inte ens mot gult för vid stopplinjen så var hans bil ivägen=)

• Melisabeth

Hmm låter ju rätt skumt... hans beteende alltså =)
    Om det var så så är det ju möjligt att han är skyldig - jag fattade det som att han var mitt i korsningen... men om det var framför/vid ljuset så låter det lite som farligt beteende från hans sida... Eftersom även om han såg att det blev gult så skall man ju inte stanna för gult om man inte kan göra det säkert =)

Men men.. man kan ju bara spekulera.. men skönt att ingen blev skadad iaf =)
    Huvudsaken =)

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)