• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag tar mig friheten att starta en ny tråd då den gamla stängts! Sorry om någon annan hunnit starta en ny.

De gamla trådarna
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m2701901.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m3701347.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m4944276.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m6189521.html

Del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m8349465.html

Del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10454579.html

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkommna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 21:46:38:
    haha ivrig som jag är glömde jag ju förra tråden =)

del 7
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m12873891-1280.html

• Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
  • nica83

malla
    Nja... helst inte! Måste ju kunna ta uppehåll i studierna och tar det sig inte ganska snabbt måste vi kanske vänta till 2011 . Men å andra sidan kanske det är värt att vänta för att känna sig trygg i den eventuella graviditeten (om det nu är möjligt att känna sig trygg)

• MallaMojs

nica...du menar att det ska passa precis vid terminerna? Det kan man ju aldrigveta dock och titta på en del här inne som inte ens tagit uppehåll?!! Det viktigaste är väl att det går bra?!!

• nica83

malla
    Självklart är det viktigaste att det går bra!! Dock så måste vi vänta om det inte blir av medans jag pluggar för då måste jag hinna jobba ett år minst. Sen om det blir mitt i en termin spelar ju inte någon roll...

• MallaMojs

nica...ett år? Nio månader är det väl? Å du är ju gravid så länge så...

• nica83

malla
    ??? Jag vill inte ta ett jobb och sedan bli gravid direkt, jag vill kunna arbeta ett tag först. Så om jag inte får barn under studierna (som det bara är 1,5 år kvar av) så kommer vi vilja vänta till 2011 ungefär... Kanske lite knasigt, men arbetsmarknaden är tyvärr inte så förstående mot gravida, iaf inte om man är ekonom.

• Melisabeth

nica - men om du väger att vänta tills mensen kommit igång mot den oro som du själv känner nu??
    Du har ju ändå ungefär de månaderna på dig att lyckas som är "noramlat" och ändå hinna...

DU skall göra som känns rätt för dig, men din oro känns jobbig - alltså det verkar som att du tycker det är jobbigt just nu

v 25 - Ella är väntad 4 maj =)
  • nica83

mel
    Självklart är det jobbigt just nu och min oro är rätt så jobbig. Överväger att vänta en mens men M vill köra igång med en gång. Suck suck

• Melisabeth

Jo men det är ju inte hans kropp, så han har väl inte så mkt talan just i den lilla detaljen tycker jag nog =)
    Att ni skall försöka är ju självklart, men det känns ju viktigt antar jag att du mentalt är redo också... Och om du skulle blöda ett tag till så skall ni väl iaf vänta ut den perioden.. kan ni ju se hur det känns då =)

v 25 - Ella är väntad 4 maj =)
  • nica83

Joo... måste försöka sluta vända och vrida på det här! Är så jäkla nojjig av mig också. Suck!! Det kanske får bli som det blir helt enkelt Man har ju ändå rätt svårt att påverka det hela...

• nica83

Imorgon åker vi till Åre iaf! Skönt att få något annat att tänka på!

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)