• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag tar mig friheten att starta en ny tråd då den gamla stängts! Sorry om någon annan hunnit starta en ny.

De gamla trådarna
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m2701901.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m3701347.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m4944276.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m6189521.html

Del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m8349465.html

Del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10454579.html

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkommna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 21:46:38:
    haha ivrig som jag är glömde jag ju förra tråden =)

del 7
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m12873891-1280.html

• Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
  • Fru Indosaurie

mammas och pappas har jag fått, eller ja pappa är sen som vanligt, har inte fått den än
    Dom ska bli en vigselring åt mig så småningom..
    jag bär aldrig ring heller, bara förlovningsringen som jag KNAPPT kan ha längre. Fred får inte på sin på långa vägar haha.
    Eller ja, lite synd är det ju förstås..

• pucken

min förlovningsring är för stor faktiskt. men edt är vigselringen också, måste ta in den. är farmor gamla ring och den är värd runt 15 papp så jag vill inte direkt tappa den.

fru
    jo, jag tänkte skicka ett nytt mail imorgon och sen avvakta till på måndag. ev skickar jag väl sms men får jag itne tag på henne får hon ett stort neg i omdöme. jag vill inte betala 200 för nåt som är fläckigt på hela vänstra sidan =(

• Melisabeth

Jo jag har funderat på det där också.. min farmor satte ihop sin förlovning och vigselring så det är en jätteblaffa, och jag har blivit lovad pappas vigselring... och isf en guldarmband av mor.. och smälta ihop till min vigselring.. men det blir väldigt mkt guld, och jag vet inte om jag ens skall ha det.. eller om jag kanske skall ha vitt..

Men annars tänkte jag smälta ner dem och göra ngt till Ella och ev framtida ungar... MEn vore ju trevligt i v-ring just att ha 2 äldre generationer med =)

Jag kan inte heller ha min förlovningring - den är för stor =)
    VI tänkte isf smälta ner den och Anders ring också i vigselring och ny förlovningring om vi skulle göra det... A vill ha titan istället så han skall byta till bröllopet isf =)

v 25 - Ella är väntad 4 maj =)
  • pucken

mel
    mm vi ville också titan från början, men pappa sa att jag gärna fick ta farmors ring och då valde vi det.

haha mickes bror med fru ska gå nån kålsoppediet för att gå ner i vikt. vägra leva ett nyttigare liv liksom, och röra på sig mer än mellan soffan och kylskåpet.

• Melisabeth

A gillar tanken på att det inte är så ömtåligt =)
    OCh tycker att det är mer "honom" med titan än guld....

Jag trodde jag hade bestämt mig, men stenar blir ju syggare i vitt guld tycker jag.. (tycker titan är lite för grått).. Så om man skal ha stenar så vill jag ha vitt.. men det är ju en kostnadsfråga också.. och symboliken kan ju väga upp en del =)

FAN - jag skulle kolla lite på tradera för att spåna vad man kan sälja.. fastnade bland barnkläderna och vill nu köpa en jävla massa saker istället.. inte meningen

• pucken

mel
    har ni kikat på www.titanringar.com? de har en del superfina ringar!

min ring är vitguld, och jättefin =) och bara det att den var min farmors gör den bara ännu finare.

• Melisabeth

Japps, de har exakt en sådan ring som jag sagt att jag alltid vill ha.... utseendemässigt =)
    Är just att jag tvekar på om jag tycker det är för grått.. att jag vill ha vitare.. men har itne sett den putsade live iofs.. men om det vore så vore det ju trevligt.. betydligt bättre pris, i vitt  guld skulle motsvarande ring koste typ 8 papp...

• pucken

mel
    mm jag vet att de har bild på hur de olika putsningarna ser ut, men man ser ju inte så bra på bilden. ni får gå till smyckesaffärer och kolla helt enkelt =) finns säkert nån som har titanringar.

• Fru Indosaurie

jag ska göra en ny förlovningsring också när vi gifter oss, så att dom matchar varandra. Fred ska ha en ny ring då också ju så jag vet inte hur vi ska göra med ringar nu faktiskt..

• pucken

micke ville inte ha nån ny ring när vi gifte oss, han tycker att det räcker med en. jag vill ha två, men förlovningsringen passar inte till vigselringen, så jag tänkte låta göra en ny sen nån gång.

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)