Inlägg från: Winnertaco |Visa alla inlägg
  • Winnertaco

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Mel
    Ja, jag lär ju ändå inte hitta nått i slutändan, så det är kanske lika bra

Leyha
    Jag gjorde jobbade samtidigt som jag kräktes "när jag hade tid" 3 månader ungefär, riktigt lajbans! Jag är inte rädd för en till förlossning, bara för att bli igångsatt igen, inte en hans att jag går med på det

Johanna 061223
  • Winnertaco

Mel
    Det kan gå väldigt bra även fast det blir igångsättning. Jag tror dock att jobbiga förlossningar ligger i vår släkt, min mamma hade två jobbiga, utdragna historier och sedan fick det vara nog. Det känns lite jobbigt om det är detta som ska avgöra hur många barn vi får, att förlossningarna blir för jobbiga

Johanna 061223
  • Winnertaco

Teyha
    Att det ofta blir långdraget, mer smärtsamt (det är vanligt att du inte blir smärtfri mellan värkarna), smärtan känns inte naturlig utan konstgjord och man får ofta dras med pinvärkar som inte för förlossningen frammåt utan bara gör ont (vääääldigt ont). Det slutar ganska ofta i akutsnitt pga värksvaghet.

Mel
    Jo, jag hoppas också på det, och nästa gång är man ju mer förberedd på vad som komma skall, och man gör inte samma misstag igen (går med på att bli igångsatt fast man knappt sovit eller ätit på ett dygn tex...)! Det ÄR ju snart dags för dig! Våren är ju här nu, och hon ska ju komma i vår!

Johanna 061223
  • Winnertaco

Sådär ja, nu är tackkort beställda, alla vi fått nått av till Johanna får lika, orkar fasen inte fota henne i alla olika kläder hon fått!

Puck
    Just av den anlednigen har jag skippat skolan i 3 år nu, jag orkar inte misslyckas eller slita med studier jag känner inte ger nått...

Ni ska absolut öppna ett garnfik, är ju värsta bästa idén

Johanna 061223
  • Winnertaco

Jag har hört att hela lärarutbildningen är ett stort flum, att en apa klarar sig igenom den, vilket inte direkt stärker min lust att börja

Johanna 061223
  • Winnertaco

Mel
    Jo, men tyvärr "får" man ju inte vara lärare om man inte har en examen så jag har väl inget val om jag vill jobba som lärare.. Hade det inte varit för mitt ex hade jag flyttat till Uppsala och gått lärarprogrammet där, men eftersom han hotade med att göra slut om jag drog dit så sket jag i det. Smart...

Johanna 061223
  • Winnertaco

Mel
    Vänta bara tills hon är på utsidan och sparkar dig i magen när du ska byta blöja och hon är förbannad... Då önskar du nästan att hon låg i magen igen

Johanna 061223
  • Winnertaco

puck
    Ja, och just i Uppsala ska den tydligen vara bra (syrran går där, hon tycker det är toppen, så ryktet stämmer nog), så därför känns det skit att jag lät mig övertalas att skita i den.

Johanna 061223
  • Winnertaco

Fru
    Sköööönt! J har börjat vakna 05 varje morgon *snark* Som tur är somnar hon om rätt snabbt efter en flaska mat. Eller, jag tror att hon somnar om i alla fall, jag somnar om fdöre henne, men jag antar att hon somnar

Johanna 061223
  • Winnertaco

Lyllos Texas som får följa med och gunga. Jag orkar aldrig släpa med Jaxon på nått nuförtiden...

Johanna 061223
Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)