Inlägg från: Winnertaco |Visa alla inlägg
  • Winnertaco

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag tror att jag skulle märka pom jag vore gravid, sist slog illamåendet till på en gång, det var som att gå in i en vägg!

Letw
    Ja, men du är ju lite galen också Som har så mycket bebisgrejer menar jag...

Johanna 061223
  • Winnertaco

Tehya
    Vi köpte ingenting, ändå har vi knappt lagt ut en krona på Johanna. Man får MASSOR med grejer när de föds. I förra veckan köppte jag de första plaggen jag någonsin köpt till henne, ändå svämmar vi över av klädet här hemma!

Letw
    På henne stämmde det alltså att man mår illa med tjejer och inte med pojkar! Skönt

Johanna 061223
  • Winnertaco

letw
    Det mesta vi har är klädet som min mamma köpt ("åååhhh, titta vad jag hittade på rean"...) Begagnat tar jag om det är nått jag vill ha, de flesta FRÅGAR ju om man vill ha, det är bara Andreas jobbiga faster som bara skeppar hit grejer... En del grejer från min kusins son har jag tagit som jag inte ville ha, hon ville bara bli av med skiten, och så sålde jag det på blocket. Hon orkade inte sälja det, så då gjorde väl jag det då

Johanna 061223
  • Winnertaco

letw
    Alltså, de flesta säger ju "om ni vill ha kläder så kom hem till oss och titta ut det ni vill ha". Då är det ju lugnt. Jag känner igen det där med att verka otacksam dock, det känns som att bara för att jag lånar en del av sambons faster så borde vi ta allt, det känns otacksamt att bara välja ut det som jag anser "duger åt mig". Fast jag har valt bort vissa saker också, eftersom jag anser att barn inte behöver ha ALLT! Alltså saker jag säkert skulle ha nytta av, men som jag anser är ganska onödiga trots allt.

Teyha
    Vi började försöka när jag jobbade deltid och pluggade och sambon jobbade halvtid. Vi ansåg att vi var redan vana att leva rätt fattigt, så det skulle itne bli några problem. Det var nog en rätt vettig tanke, nu när vi börjat tjäna pengar är det svårt att vänja sig med att ha mindre...

Johanna 061223
  • Winnertaco

Att längta efter barn är väl en naturlig del av livet för de flesta? Jag började längta när jag var typ 19, men då var det inte läge. Jag tror att alla vill och längtar, men de flesta ha en "sund" längtan (som Teyha och letw), och sen finns det de som spårar ur totalt, som en tjej som jag jobbade med förut som slutade äta p-piller utan att tala om det för killen när hon var 15. Hon fick barn när hon var 16, men jag fattar inte varför egentligen, för hon bryr sig knappt om sin dotter. Att festa är mycket viktigare för henne, och då är hon ändå 22 nu...

Johanna 061223
  • Winnertaco

Letw
    Har man barn själv så borde man väl veta att kläder är det sällan brist på, i alal fall inte i början. Nya, fina kläder är väl ändå den vanligaste gåvan man ger en nyfödd! Förutom min kompis då, som kom med ett begangnat babygym

Johanna 061223
  • Winnertaco

letw
    Fast Johanna fattar inte alls galoppen med gymmet, hon tror att det är enn plats där man ligger och skriker

Johanna 061223
  • Winnertaco

Mel
    Ja, det är bra att man vet, så att inga missförstånd uppstår. Fast hon tror ju å andra sidan att skötbordet är en plats där man ligger och jollrar också...

Johanna 061223
  • Winnertaco

Teyha
    Jo, då.. om man bortser från förlossningen så har väl allt gått bra Hon äter och sover typ... I alla fall på dagarna, fråga letw, fru och puck hur hon låter på kvällarna

Johanna 061223
  • Winnertaco

Jag ska damsuga idag *öken* Sen föräldragrupp kl 15, men är inte så värst entusiastisk över det... Vill ner på stan och shoppa upp mina födelsedagspengar!

Johanna 061223
Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)