• Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!
  • uppsala

Metallgem: alltså vi vill väldigt gärna göra ngt i morgon o det skulle vara så kul att åka till dig. Dock känns det lite läskigt med snön. Är van att köra i snl men, med två barn i bilen o risken att bli stående någonstans...Vi kanske ska ta det en annan gång, det e nog säkrast. Så, kanske dessutom ngn annan i Axels ålder följer med o leker med honom aå att vi kan fika i lugn o ro

men, vad ska man då göra i morgon med 2 barn?

• metallgem

Nä, vi tar det en annan gång, jag skulle inte själv vilja ge mig ut på vägarna i detta vädret.

På tal om att bränna points, jag var ute och gick med A i sjal idag. Jobbigt som bara den! Hon sat där och sov och hade det så bra så!

Junipingla, hur är det, var det en elastisk sjal du hade eller en vävd? Har en elastisk och vill ha en vävd med vet inte vilken som är bäst..

• Junipingla

metallgem: Jag har en elastsikt (babybundler)
    vävd är ju lite stadigare speciellt sen när bäsarna väger mer, jag kommer nog ha min bundler tills hon är året ungefär

• lyckliga snäckan

Tjena tjejer.

Vilket väder..vi har inte varit ute på två dagar och jag är helt slö. Majken är ju fortfarande lite dålig, men att vara inne hela dagarna inge vidare. Tur att mina föräldrar har brasa i vardagsrummet som gör det lite mysigt.

Jag hänger gärna med på träff "hemma hos" - någon dag.

kram o hej

• agda06

Nu ska jag och Moa snart köra till mormor. Hoppas att E6:an är bra att köra på nu.

Vi hörs och syns!

Trevlig fredag.

Kram.

• MaHj

Agda: Kör försiktigt! B jobbar i Ängelholm det hade gått i 50 på vissa sträckor på E6 i morse vid halv sju. Kram

• uppsala

Agda - kör försiktigt o ha det så mysigt!

Nu har vi pulsat gm snön till BVC, inte helt lätt med 2 barn i vagnen (tungt) o bara ett hjul fram..
    Klara var 67 lång o 6560 tung, fick sin andra vaccination., Axel var 99 lång (långt!) o vägde 16 kg. Långa barn. Axel fick sparka boll, rita o prata.

Nej nu stannar jag inne, tar iaf inte ut båda barnen m vagnen, för bökigt.

• uppsala

ngn m bra middagstips till ikväll - ionte kyckling bara, ätit så mkt denna vecka

• metallgem

Vi ska ha ryggbiff med en god matig sallad om det kan fresta.
    Lite romansallad, avocado, tatsoi, alfagroddar, melon, lättkokt sparris och annat smått och gott. Lite olivolja. pressad citron och slat och peppar över.

Kör försiktigt Agda, vägarna känns sådär..
    Hur gick det med shoppingen förresten? Fick Moa en ny vårgarderob??

• uppsala

metallgem: ha, jag hade tänkt ryggbiff m ugnsrostade grönskaer o god sallad med melon

Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!