Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!
Fortsättningstråd på: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m13221946.html
En tråd för oss mammor som fick bebis höst/vinter -06
Fortsättningstråd på: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m13221946.html
En tråd för oss mammor som fick bebis höst/vinter -06
åååh vad tråkigt det är att vara inne hela dagen! Jag plöjer mig inte geneom snön m vagnen, det orkar jag inte idag. Klara har sovit småstunder många ggr hela dagen, vet inte vad det är med henne idag, sover bara max 30 min i stöten. Uttråkad kanskte. Har precis festat loss på kanelknäcke (min nya last, gud vad gott det är, som en torkad kanelbulle) o kaffe. Fick en bukett rosor idag ha ha, gottgörelse för nyckehistorien igår (det var mer efter att jag träffat er...) samt annat. Blommor alltid välkommet.
metallgem: hoppas de plogarsom sagt!
A ska ut efter 1 min hemma, han vill åka på sin nya snowracer. Skulle haft en släplift i backen Där vi bodde innan fanns det slalombacke m lift 15 mingångväg fr vårt hus, skoja inte att jag tyckte det var exotiskt då vi flyttade dit!
Uppsala: I love kanelknäcke.... Visst är de goda, för att inte tala om de sega choklad 2 points baren. mmmmm Blommor låter bra, det kan ju ursäkta en del iallafall.
B har precis gett sig ut med H för att åka pulka och hon bara njuter. Låter perfekt med lift ju.
Alltså jag pratade nyss med Moas mormor och vi bestämde oss för att åka och hälsa på henne i morgon. Tänkte träffa Moas morbror också som har varit i Thailand i 1 månad. Så vi har inte träffats på länge.
Så vi följer tyvärr inte med på dejt i morgon!
Men mer är GÄRNA någon annan gång!!
Ja, man skulle vara barn i det här vädret, ungarna på gatan är helt lyriska. vi har en lekplats precis utanför oss med en pytteliten backe som dom åker nerför. Hela gatan är full med folk, ingen har kunnat ta sig till jobbet och inga barn är på dagis.
Jag håller er uppdaterade om plogningsstatus!
Agda och mahj, klart vi kan dejta en annan dag med, ha en mysig dag med mormödrarna!
Junipingla, jag bjöd på den andra jackan som var ute, uppsala, bjuder du på den med så hojta, det är ju lite onödigt att vi bjuder båda..
Tur för honom förresten att du fick fina blommor! Det är ju alltid mysigt!
metallgem: Pratade precis med min mamma, hon hade varit hos veterinären med Selma (deras hund) Hon har tydligen jätte ont och bara ligger på samma plats, tydligen fel höfterna. Så mamma var/är jätte ledsen, dom ska ju dessutom åka till Thailand på lördag i 3 veckor. Kunde inte avboka med så kort varsel.. Så vi kommer åka o trösta mormor, W kan ju alltid få henne på gott humör
. Så jag hoppas att det är ok att vi ses på hemma hos en annan dag!?
Må så gott, och hoppas att dom kommer o plogar snart! Kram
Nämen... P!! Blir det nu ingen som kommer?? Vad dumt det känns...
agda06: Jag vet, det tycker jag också! Men jag vill ju ha sett min mamma glad innan hon åker bort i tre veckor. Hoppas ni får trevligt med mormor o morbror i morn. Kör försiktigt!
Men jag tror nog att tjejerna kommer att få det super trevligt utan vårat sällskap, även om det också hade varit en höjdare.
Ha en fortsatt trevlig kväll, nu väntar jag på att K ska komma hem med "köbe" mat till mig. Han ska ut o äta med sitt jobb..
Ingen fara!
Det verkar som att det inte fungerar ändå.. Grannen provade att köra på gatan ändå och det gick sådär.. hans Audi har fastnat i backen!
Uppsala, om ni fortfarande är på hör jag av mig i morgon om status, annars får vi helt enkelt ta det en annan gång.
Ja, tänk vilken syn om alla våra bilar skulle stå där o spinna.. Hemska tanke!
Tänk ibland är det skönt att vara "bonde"
Kommer man inte fram med King Caben så plogar man lite själv med traktorn !
Djuren har varit alldeles ystra idag. Hästarna har inte haft en lugn stund och vovvarna har lekt ute hela dagen, ibland är det faktiskt bra med landet.
Tuva har bara fått en liten vagnstund, 20 meter till stallet fram & tillbaks och ligga därinne i 2 timmar. Men frisk luft fick hon iaf (eller ja stalluft).
Imorgon kommer farmor och hälsar på, måste städa hela huset, svärfars rottis är ju hemma med oss och han hårar såååååå mycket mer än mina hundar. Man är väl bortskämd.
Nä, maten serverad!
Ha det gott
ylva & tuva