Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!
Fortsättningstråd på: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m13221946.html
En tråd för oss mammor som fick bebis höst/vinter -06
Fortsättningstråd på: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m13221946.html
En tråd för oss mammor som fick bebis höst/vinter -06
Adela sover oftast på sidan. Gillar inte att hon ligger på rygg, är rädd att hon ska kräkas och kvävas pga det.. Nästan alltid har hon ju precis ätit innan hon lägger sig. Ända gången hon ligger på rygg är när hon ligger i vagnen när vi är ute och går.
Prova med sidan. Jag brukar lägga en filt om henne, så att hon ligger i den som en vårrulle liksom. Filten ligger runt hela henne lite löst. Då kommer hon inte så långt när hon fäktar till och känner sig lite tryggare.
Lyckliga snäckan: säger som de andra, prova sidoläge! Juni sover på sidan med napp och snutten.
Mina twins var magbarn dock!
Vi har även ett andningslarm så skulle hon vilja sova på mage så hade jag låtit henne eftersom vi har det som trygghet.
Hej tjejer!
Min lilla loppa lägger jag på sidan, sen tar det 5 sek så har hon lagt sig till rätta på rygg. Lilla o lilla igår var vi o vägde henne. 6050g o 60cm lång hon växer så det knackar
Vi ska döpa den lilla, fast inte i kyrkan utan hos min mamma. Vi har valt samma präst som döpte o konfirmerade mig. Så den 10 februari sker det. Ang dopet, jag e inte heller troende men vi känner oxå som ni har skrivit att hon en skyddsängel som kommer vaka över henne.
Ha det gott!
Lyckliga snäckan: Måste hålla med övriga, prova sidoläge. Viggo sover bara på rygg i vagnen...På sidan somnar han gott och är lätt att få att somna om med napp å snutte så med!
Vi ska ha dop den 21:e januari. Beställde doptårtor idag! Krånglig som jag är skulle jag inte ha några de gjort innan..ska bli spännande att se hur de blir!
Vägde å mätte Viggo idag. Han väger 6780g och var 62.5 lång!
Tack för alla svar. Vi ska absolut prova sidoläge...
Vi döper Majken på lördag. Samma kyrka som vi gifte oss i och mest för tradition. Det blir fint helt enkelt. Alla andra i släkten är döpta och hon ska ha klänningen som min mormor gjort. Gammelmormor är fortfarande i livet och pigg o glad så det känns extra roligt.(Jag har ju själv haft den klänningen för si sådär 28 år sen.)
Imorgon är det dags för BVC, längesen nu känns det som. Undrar hur stor hon blivit..STOR känns det som..;)
lyckliga snäckan: Lycka till imorgon! =) ja det är evigheter sen BVC. 15 dec och vi ska dit igen den 18:e
Hej tjejer
Hoppsan något hände...jag fortsätter här!!
Vi har oxå bestämt oss för att inte döpa vår Ebba. Skulle gärna höra lite hur ni har gjort istället, eller om ni har varit på någon typ av namngivning. Och har lite bra tips...
Vi ska iallfall ha någon bok där gästerna kan skriva något till henne. Och ev ha den vid kommande födelsedag eller andra stora händelser i hennes liv, som en minnesbok från släkten. Men något annat?!
God fortsättning på er alla och hoppas vi kan ses någon gång här framöver...
Då var vi hemma igen efter ett långt och härligt jullov. Vi har spenderat julen i Moas farmor och farfars stuga utanför Båstad och bara haft det SÅ mysigt. Vi har mest tagit det lugnt, men även varit iväg och träffat släkt och vänner och shoppat lite. Vi har också gått långa promenader vid havet, eldat i brasan och spelat en massa spel. Moa har sovit som aldrig förr och det har varit perfekt att kunna ha henne sovandes i vagnen i trädgården. Längtan efter ett eget hus har ju inte blivit mindre precis...
Men nu är det nytt år och nu ser vi fram emot ett fint 2007.
Hoppas allt är bra med er och att det blir fika snart.
Hej!
Tack för gratulationerna!
Vi snubblade ju lite på målsnöret till 2007 när han föddes på nyårsafton, jaja vi missade i allafall julafton och det är ju bra. Förlossningen gick bra, jag kände första värken vid 03,00, vi var på förlossningen vid 8,30 och 11,35 är vår lilla Oskar född.
Angåede dop, vi döpte vår dotter och kommer göra det denna gången också. Kanske mer av tradition än något annat. Förra gången hade vi ett stort dop med mycket släkt och vänner, fast denna gången blir det nog lite mindre med bara de närmsta.