• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • MN72

Oj oj oj det är ju knappt att man hinner med att läsa allt ni skriver. Blir typ 7-8 sidor varje gång. Min lille kille tillåter inte att jag sitter här några längre stunder.

Miidori: Du får gärna inboxa mig oxå. Lär inte komma på fikat de närmaste veckorna. Vill gärna veta om mina misstankar var riktiga.

Castle: Vi gick oxå hem direkt från förlossningen. De kollade att han hade rätt tag vid amningen innan vi fick gå hem, men som Springsteen skrev så kommer ju inte mjölken förrän efter 3 dagar (oftast).
    Jag tyckte det var skönt att komma hem. Blev jätteledsen när jag blev inlagd igen pga högt blodtryck vid återbesöket på dag 3.
    När jag var inlagd fick jag alla möjliga råd angående amningen. Alla sa olika. Tycker inte att det hade varit värt att stanna på BB pga amningen. Man blev bara förvirrad av att en sa si och nästa så.

• Blondie 68

Sitter här å fnittrar åt tösen.... Hon håller på att vända sej nu. Å det vill inte som hon vill. Blir arg som ett bi...
    Hon kämpar å kämpar men kommer bara halvvägs. Gapar rätt ut att nä nu ... ska det gå... Men nähä Blir högröd i huvudet av ilska. Asgarv
    Sicka kämpar dom e dom små.... Mitt i allthop så somnar dom. *L*

• Mammsing

Miidori; nu har du gjort alla nyfikna. Inboxa gärna mig med.

Vem är det som har foton på er från fikaträffen? Får jag gå in och tjuvtitta lite även fast jag inte kunnat vara med någon gång.

Idag har min lilla gumma, mumsat mat så det stod härliga till. Fick hejda mig så jag inte gav henne för mycket.

Håller med dig MN om amningen på BB, man får så kopiöst olika råd där. De har nog inga riktlinjer direkt utan kör på det de tror på

Ha en bra dag!

• Pärlan81
    Blondie 68 skrev 2007-02-08 11:09:41 följande:
    Sitter här å fnittrar åt tösen.... Hon håller på att vända sej nu. Å det vill inte som hon vill. Blir arg som ett bi...Hon kämpar å kämpar men kommer bara halvvägs. Gapar rätt ut att nä nu ... ska det gå... Men nähä Blir högröd i huvudet av ilska. AsgarvSicka kämpar dom e dom små.... Mitt i allthop så somnar dom. *L*
    De är för goa haha! envisa också Men så skoj när dethänder lite, man blir ju så stolt!
  • Miidori

Hehe..idag var jag på BVC som sagt..Tindra är precis 4 månader idag! Hon väger 7915 Gr och är 65,5 cm lång!! haha!!Hör o häpna, får alltid värsta chocken!..

Hehe..Det jag skulle berätta var inte om det som skett här sista tiden, fast det har ju ett samband..

• Pärlan81
    Miidori skrev 2007-02-08 12:52:11 följande:
    Hehe..idag var jag på BVC som sagt..Tindra är precis 4 månader idag! Hon väger 7915 Gr och är 65,5 cm lång!! haha!!Hör o häpna, får alltid värsta chocken!..Hehe..Det jag skulle berätta var inte om det som skett här sista tiden, fast det har ju ett samband..
    Oj oj du har visst med en liten heffaklump Så bra att det är åt det hållet i varje fall!!!
     Jag är med nyfiken... men du behöver inte skriva om du inte vill såklart!
  • Tintan

Tänkte på detta när ni ska gå och promenera...jag kanske skulle komma med på fikan efter eran promenad eller vad säger ni om det??
    Eftersom tiden för promenaden inte går för mig....
    Kram

Mamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
  • Angeelica83

Miidori.. hihi va gulligt..  Tifis vägde 7345 ooch va 64,5 cm på sin 6 månaders kontroll..
    kan nog garantera att tifa inte fått någon längd från sin far iaf han är 1,93..

• Pärlan81
    Tintan skrev 2007-02-08 12:59:18 följande:
    Tänkte på detta när ni ska gå och promenera...jag kanske skulle komma med på fikan efter eran promenad eller vad säger ni om det??Eftersom tiden för promenaden inte går för mig....Kram Mamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
    Klart du ska tintan! Det ska väl inte vara nåt problem. Tar väl typ 1 timme runt eller så vad  jag kommer ihåg från skoltiden

Angeelica: Nej där har hon nog inte ärvt längden hehe! Så olika det där. Zackär ju rätt lång har alltid vart längre o större än de flesta jämngamla men vi är inte så långa, jag på 171 o Albin på  ca 179.
  • Tintan

Pärlan81: Ja men jag ska tänka på det,vore skoj att haka på....

Blev så arg idag,vi åkte in för att storhandla och vi bron över vägen vid idrottshuset mot bäckalyckan står det 4 skitungar och slänger ner isbollar rakt i framrutan på våran bil det small till så att barnen blev livrädda.......
    peter tvärnitade och vände och vi fick tag i dem på junedalsskolans skolgård,sa till dem ordentligt men som sagt dagens ungdomar är ju som de är,man vågar ju inte direkt ta tag i dem heller så blir man väl anmäld för misshandel,men ska ringa rektorn på skolan nu och be dem ta tag i det.....för tänk om rutan hade gått sönder....allt kan ju hända....blir så grymt arg så det kokar i ådrorna.
    skönt att skriva av sig lite

Mamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping