• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Miidori
    kottten: jobbigt att vara förkyld...neh det kan dom väl inte göra??..Du har ju snart din bebis...vad nyffffikeeeen jag är :D:D..

Castle: Hur går det för dej?nått på g än?

Ni har så envisa bebbar, dom trivs nog i era magar tror jag allt Flört

Idag ska man gå till BVC med Tindra vid 10.30..Därför jag är uppe nu, så jag kan dricka lite kaffe och äta lite frukost innan Tindra ska ha sin gröt..så slipper man stressa halvt ihjäl...som jag alltid gör haha!!..ska bli spännande o se hur mycket Tindra väger, och hur lång hon är nu :D:D

Hoppas att resten av er som är här mår gott, och har det bra!
  • tokfiorna

Babysång sofiahuset?

Måndag klockan 14.00

Cissie(miidori) o Tindra
    Tessan(tokfiorna)o siri

Promenad Runt Munksjön+Fika

Tisdagen den 13/2 kl 12.00

Cissie(miidori) o Tindra

Petra O willy O Lowa

Tessan(tokfiorna) o siri

godmorgon girls!!! Vi ses 13.50 utanför sofiagården då(vid västra torget) Det kostar inget med babysången, så mkt kyrkoskatt man betalat så ska man väl få nåt tillbaka,hihi..man sjunger typ en halvtimme och sen är det fika som kostar 15 kr, sen väljer man hur länge man vill sitta där men det slutar 15.30..Jag tror på att barn mår bra av lite sång och musik(jag gör det iallafall,haha) Kul om ni vill med.

• tokfiorna

Förresten, har hittat mitt drömhus på hemnet, vattentubsgatan på torpa "endast" 3,2 mille i utgångspris..ja bara att hosta upp då,hehe..Läget var iallafall perfekt, dream on..

• Miidori
    Tokfiorna: Det spelar ingen roll att det är lov nästa vecka va?det är öppet som vanligt en då?Godmorgon föressten Skrattande
  • Miidori

Men jag ser fram emot att sjunga lite i alla fall ^^

• Castle

Godmorgon

Tintan: hoppas att besöksförbudet hinner försvinna då!
    Tack för informationen, en bekant fick nämligen barn den 6/2, coh då fick inte mannen stanna kvar pga det.

Springsteen: TAck för informationen, då vet jag hur det kan gå till, får väl se hur man känner just då...

Miidori: TAck snälla! Skönt att få höra lite lugnande ord... för jag SKA med mera senare, när allt börjat flyta på!
    Det är ju hur kul som helst att ha hittat denna tråden och få lite nya bekantskaper i samma situation i livet liksom.

• Miidori
    Castle: Jag vet själv hur det var när Tindra kom! Allt var helt nytt, och hormonerna var helt upp och ner, man grät för minsta lilla..Så fort jag såg Tindra grät jag..Sen Rutinerna tog det ju ett tag att komma in i också för den delen..Det var en jätte stor förändring, helt plötsligt hade man en liten bebis utanför magen..Man fattade nog inte riktigt när man var gravid, till 100 % att det var en bebis i magen, som skulle komma ut :P:P..Men som sagt, jag vet att det tar tid, man ska ju lära känna sitt barn också =)
  • tokfiorna

God morgon Miidori!! Det måste jag kolla upp..kanske inte är något då. Hur får jag med gubbarna i texten??? Trycker jag enter så avslutas det ju? blondiiiin!!!! Kul med bvc och hoppas hon ökat på lill snuttan, hon va så go när hon satt med sina underbara ögon och tittade på mig, mmmm

• Castle

Miidori: Ja, nej jag fattar faktiskit inte att det är en bebis i min mage, jag som annars knapt vågar hålla i små bebisar, de är ju så ynkliga och ömtåliga. Förstår inte hur jag ska våga hålla i ett helt nyfött barn.
    Träffade en nybliven tvillingmamma en gång, de barnen vägde väl ca 2,5 kg och var såååå små, jag vågade inte hålla! Hoppas min knatte blir lite större än så. Fast inte för stor tack!

Idag ska jag till mvc och väga och mäta osv.
    JAg lekte lite med tanken och hitta på något så att jag kan få åka in till förlossningen bara för att kolla ctg typ. Vill ju att något ska hända liksom.

• Miidori

Tokfiorna: haha!jaaa det ska bli spännande o se vad hon väger nu :P...hon är ju inte direkt pytteliten längre haha!!Man kan ju inte tro att hon är 4 månader idag :D..Ja Siri var ju go hon med tycker jag! sååå mycket hår att ta i Skrattande..hihih...=)

Castle: Att bara gå och vänta är det värsta tycker jag, då vet man ju inte när det blir..Så kände jag! Men ta vara på den här tiden nu och SOV mycket..För sen lär du inte få sova så mycket haha!Flört..Hade jag vetat det hade jag sovit i flera veckor innan hon kom..hihihi

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping