• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Tintan

Josefine:Planering är verkligen A&O när man har mer än 1 barn,man är inte lika flexibel utan allt kräver planering vad man än ska göra,nu har ju aldrig jag fått ha 2 barn utan 3 på en gång....men rutiner kör vi stenhårt med.
    Kramis
    ps allt är bra här...nu har man vaknat till och allt känns bara bra.
    synd att du inte kommer på fikan imorgon så länge sen jag såg dig sist.

Mamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
  • Tintan

Miidori: Här ska det med sättas fart nu....

Kottten: ja stressig personal när man ska föda barn ingen bra kombination...när sonen föddes var vi ensamma med all personal och nu när twinsen kom kändes det som all personal bara var hos oss ha ha ha....så jag har haft tur.
    Kram

Mamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
  • huggan

hej! är det någon i jkpg trakten som skas ha barn i augusti? väntar mitt 2 barn den 2 augusti!

• tokfiorna

Tjo! Det är så sköj att läsa om de som ska ha..ni minns ju själva tjejer hur det kändes..fast det känns som århundande tillbaka, att när man åkte upp och man förstod att nästa gång man drällde in i hallen så var man inte bara två utan TRE..
    Ja det var en upplevelse..Lycka till!! Vet ej om jag hunnit att beklaga mig om detta men det är verkligen ett i-landsproblem men vi har stambyte här i kåken så avloppet har varit avstängt i omgångar, ibland hela dagar och ibland något dygn..så nu är det fr idagkl8 till imorgon 18 suurt, man tänker inte på det men va stort behov man är av vattnet, kommer försöka att logga in här titt som tätt antingen hemifrån eller hos kompisar, har en kompis som varit i afrika sen aug och det är nog inte värt att beklaga sig där, hihi. Fånga dagen!!!

• Miidori

Aha huggan: welcome!Vem är du då?Vart i jönköping bor du?Kan du inte göra en presentation på din sida? och kanske sätta in en bild, så man får se vem man tjööttar med :D

• Counterfeit
    Miidori: Jo, jag ser fram emot att träffa dig med... och er andra.

Tänkte ha Simon på sin förskola 4 timmar 4 dagar i veckan (mån - tors), främst för hans skull, han älskar ju att vara där, och så han ska få lite annan stimulans. På fredagen tänkte jag att vi kan gå till öppna förskolan i Trånghalla kyrka, alla tre.

Tintan: Jag tror ju att det ska gå bra ändå, med Simon och bebisen - på nåt sätt kommer det att gå, det är svårt att föreställa sig hur tillvaron kommer att bli men man får flyta med i det kaos som upsptår och bringa lite ordning efter ett tag. Men jobbigt blir det säkert, för alla tre parter, åtminstone ibland.

När jag födde Simon i slutet på november var det nästan tomt på BB, hade ett helt rum med två sängar för mig själv. Personalen ringde på ofta och frågade om jag ville ha hjälp med nåt. Men det var väl lågsäsong har jag förstått, lär allt bli andra bullar när den här bebisen kommer i början av april! Det är väl den värsta av högsäsonger.. har hört folk som fött i mars som berättat att det varit så pass fullt på BB att de fick ligga nån annanstans! Personalen lär väl springa omkring stressad, tur att jag redan fått barn tidigare så jag har lite koll.
    Johanna med ögonstenen Simon f. 041123 och syskon på väg, bf 070407
  • Sommartider

Hej..Jag kommer inte på fikat på tisdag..
    Jag har blivit sjuk..jag fick en allergisk reaktion utav avmaskings medel..jag har spytt och haft frossa magkramper hela natten..
    Vår minsta flicka kom hem ifrån dagis i fredags med mask i magen.Så jag avmaskade henne då .Men jag vågade inte ta risken att vi andra här hemma åkt på mask också så vi tog alla avmasknings medel igår. 
    Jag har städat och sanerat hemmet  noga ringt dagis och vädjat om att de ska lämna ut en lapp om mask till alla föreldrar då det är ju lätt att muntlig information missas..
    Det visade sig att de har haft problem med mask ibland på dagis  förr det är vist ganska vanligt..even om vi aldrig drabbast utav det .
    Nu är jag helt slut..magen strular och all städ och så har tagit på hälsan..Men bebben i magen värkar pigg sparkar och rör på sig..
    Men jag kommer gärna nästa gång ni ska fika om det går bra...

• Springsteen
    GOdmorron...
    vi tog en skönt sovmorron... Men nu är både jag och Wilmer påklädda i alla fall I dag är de min tur att få den här förkylningen... Halsen känns som den vore dubbel så har skickat bud till sambon att köpa me sig halstabletter... Får se hur det blir i morron... kanske ändrar så vi fikar istället för promenad Hoppas att alla andar sjuklingar kryar på sig och att flyttningar m.m. går bra

Ska försöka få lite i mig nu... Har ju fikat till frukost de senaste 4dagarna så tänkte ge mig på en riktig frukost idag medans sonen fortfarande tycker de ärkul att ligga vid musikmobilen.. har dragit upp den ca 10ggr nu börjar få ont i fingrarna..
  • Castle

Kotten: ja imorgon ska jag till BM, men inte till förlossningen, så det är bara en rutinkontroll, mäta, väga , lyssna osv. och så kommer de boka in en tid för ytterligare kontroll på förlossningen, det blir säkert på fredag skulle jag tro då är jag 42+0, men tills dess hoppas jag det har satt igång så att jag slipper det.

Ni är alla så goa som orkar höra på vårat tjat, men som någon sa, ni har ju varit här själva

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping