• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Tintan

God Morgon

Hoppas att alla har sovit gott

Springsteen:Så rätt du har...hoppas du får det du vill haFlört

Jomi:Hoppas du får en bra dag på jobbet.

Kottten:Hoppas med att du får bäbbe imorgon

Counterfeit:Kommer du med på fikan oxå?

Miidori:Hur mår du idag gumman?

Gravisen:Är det klart med huset? Synd att du inte kunde komma imorgon.Tur det blir många många mer fikaträffarFlört

Här blir det en lugn dag idag....har packat som en galning i helgen nu,men känns skönt att det börjar märkas....vill ju bara komma iordning i den nya lägenheten nu.
    Ska bli skoj att äntligen kunna hänga med på fikat imorgon,kom att tänka på en sak hissen på åhlens är den väldigt smal???
    Ska ju få upp tvillingvagnen där....
    Kram på er

Mamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
  • Counterfeit

Ja, jobba är väl onödigt...?   Snart dags för fikarast ser jag... Haha, har skrivit ca fem rader på ett utlåtande idag. Fast det är ingen fara på taket. Komiskt nog tycker de att jag är så fruktansvärt effektiv på jobbet. De skulle bara veta...

Jo, magen rör sig för fullt i vanlig ordning. Det är ingen slö bebis det här, lär väl hålla mig sysselsatt. Jag längtar efter att den ska komma ut, men jag kan bäva lite för hur tillvaron ska bli med ett spädbarn och en tvååring. Förmodligen lär jag inte vara särskilt pigg. Men det är ju tillfälligt, sen blir det säkert jätteroligt när de också har varandra.

Johanna med ögonstenen Simon f. 041123 och syskon på väg, bf 070407
  • Counterfeit

Tintan: Nej, kan tyvärr inte följa med, ska på möte 13:00. Jobbar fortfarande... har sju veckor kvar tills jag får nån bebis! Ska tappert jobba till den 28 mars tänket jag.

Men den där tjejkvällen kändes ju väldigt lockande, om man får följa med... Fredagkvällar jobbar jag INTE.

Johanna med ögonstenen Simon f. 041123 och syskon på väg, bf 070407
  • Tintan

counterfeit:klart du ska med på tjejkvällen....skoj skoj
    Våran son var 3½ när tvillingarna föddes,det har gått jättebra,ingen svartsjuka alls utan han bara älskar sina småsystrar.
    Så det kommer nog gå jättebra ska du se.
    Kram Martina

• Miidori
    Counterfeit: Ja men följa med på tjejkvällen! Det skulle ju vara jätte roligt!!Hehe..Ska bli så kul att träffa dej i morgon :D..Ja jag förstår att du längtar efter din bebbe, förstår också att du funderar på hur det kommer bli sen när bebben kommer ut!

Jag undrar också hur det är för er andra som har små barn sen innan, hur det funkar att ha en bebis samtidigt? Går era andra barn på dagis då på dagarna?Eller är dom med hemma?..Kanske är skönt ifall barnen går på dagis, så man kan ägna sig helhjärtat åt sin bebis?kanske är kul för de andra barnen och träffa jämngamla och leka?..Hur är det egentligen?är nyfiken!

Tintan: j
    o här är alllt bra, själv då?
  • Tintan

Miidori: Här är det ok idag....känner mig lite trött bara,men det går över om några kaffekoppar
    Detta med att ha barn sen innan oroade mig mycket,kan man verkligen älska nåt lika mycket som sitt första barn??? kommer jag ha tid för benji? jag var orolig för sånt,sen när vi fick reda på att vi skulle få tvillingar då blev jag livrädd helt enkelt,var så orolig att benji skulle komma i kläm.
    Men nu efteråt känns bara allt så underbart,alla mår bra och benji älskar sina systrar....
    Vi har haft benji hemma nu sen i november från dagis,han har gått dit på torsdagar,mest pga kräksjukor,förkylningar,vattenkoppor mm men han har velat vara hemma hos oss och eftersom min man är pappaledig hela tiden med så kändes det lyxigt att ha honom på dagis.
    Men nu i mars när mannen börjar jobba då ska han vara på dagis tis-tors 08.30-12.30....han har kompisar här hemma på gården som han leker med så det har funkat bra.
    Hoppas du fick lite svar på dina tankar miidori
    Kram

• Castle

här är jag :-
    Ingen bebis här inte!

10 dagar över tiden idag... men som min make sa " du brukar ju göra som din mamma" och hon gick över 10 dagar med första barnet. Så kanske idag då?! Vi får väl fortsätta vänta...

Idag kommer mamma och pappa förbi en sväng (de har 7 mil att åka hit, men skulle ändå till stan och handla lite, de skulle ta emd några 1000-bitars pussel, så nu får jag lite att pilla med iallafall.

fika imorgon ja... nej det går väl inte, men nu i efterhand så kunde jag ju följt med förra veckan ju.

Springsteen: Han inte se ditt inlägg igår innan jag hade loggat ut, men innebandyn var 10.45, så det var ju inte samma tid då ju, annars så kunde det ju varit trevligt att ses.

• bluebride

hej tjejer. här är det snart dags att flytta, på torsdag drar vi till mariannelund

• Pärlan81

God morgon alla goa mammor o ni som gärna läser men inte skriver nåt !

Mina små är lite snuviga idag som jag trodde igår men det är bara lite snor så promenixen är inte inställd än här!

Tycker att det säger mycket om folk som sjunker ner på dagisnivå i den här åldern

Skriver mer sen, Molly somnade här nu.

Puss alla!

• Tintan

bluebride: Då har du fullt upp nu med packning....men visst är det skoj att flytta...speciellt när man är på plats.
    Önskar er all lycka
    Kram Martina

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping