• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • medistra

har inte varit inne på nästan en vecka och hjälp vad det skrivits här!

välkomna alla nya!
    grattis Melim!!

i onsdags fick jag nog av Lokes kolik och ringde vc och krävde att få komma till läkare så nu har vi fått receptbelagd kolikmedicin och det är helt fantastiskt, istället för 8-13 timmars skrik per dygn skriker han nu bara ca 2 timmar per dygn, jag känner mig som en ny människa!

tyvärr har min stora kille varit jättesjuk i helgen, 40 greders feber hela helgen och nu ska vi snart åka till ryhov till öronmottagningen, misstänker öroninflammation, han har ju plaströr i öronen och har inte haft några öroninflammationer sen han fick rören i maj-06 men nu undrar jag om det inte är dags igen, stackars liten

nu när Lokes magbesvär minskat hoppas jag att jag ska kunna följa med på fika snart, men för mig passar förmiddagar bäst, hämtar Lukas klockan 14 på förskolan och han är INTE rolig att ha med sig på fik, sitter inte still en liten sekund ens

håller tummarna att Kottens och Castles envisa små bebbar tänker titta ut snart!

• Miidori

Tänkte vi kunde ha en fika på förmiddagen nästa vecka för att variera det hela lite :D..Så alla som bara kan förmiddagen också har en möjlighet att vara med :D

• therese o ebba

Hej på er tjejer!!

GRATTIS MELIM!!

Kesso: Fy vad jobbigt, hoppas verkligen du blir bättre snart!

Miidori: Du kan få hyra en del av våran gräsmatta i sommar om du betalar hyran i kladdkakor Flört.

Hoppas alla har haft en bra helg, här har det varit förkylt... Jag kommer nog stå över promenaden imorgon men gå på fikan. Var det 13.20 på Åhléns eller?

Kram kram

Mamma till Ebba 061011
  • Kottten

Kan bara hålla med Castle: Ni är underbara som lyssnar o orkar me att peppa o stötta ändå! Har hjälpt mig massor kan ja säga!!

Castle: Aha, okej. Ett sånt där "meningslöst" besök där man mäter magen, lyssnar på hjärtljud o får en tid... Vet iofs inte hur du känner men ja har haft några såna besök där ja bara varit inne o vänt, har tagit max 10 min... har känts så meningslöst att gå dit då... Hoppas fortfarande att din bebis väljer att titta ut innan fredag!!!

Medistra: Gu va skönt att du hittat nåt som hjälper! O så vet ja ju vem ja ska vända mig till om om den här lill* visar sig va ett kolikbarns sen! Passa nu på att njut av bebistiden när de e mindre skrik!!!

• Angeelica83

Hej alla..

grattis Melim..

har inte hunnit skriva nått men jag har varit inne och läst ibland för annars tar de ju en hel dag att läsa allt..  hehe och ja vill ju inte missa nått..
    Ja då har febern änteligen lagt sig och alla fina prickar på kroppen kommit..Fundersam
    men hon är inte helt 100 än men hon är på god väg de känns skönt..  gråter en hel del på natten men de tar väl på stackarn att varit sjuk...

man går o oroar sig hela tiden när dem är sjuka.. men de är väl de vi mammor ska göra och alltid kommer att göra.. hehe

åhh jag vill så gärna följa med imon skulle va jätte kul..
    försöker lista ut va sambon ska hitta på men han tiger som en stenHemlis
    kanske hinner komma på fikan hihi

Trådens dektiktiv Miidori har du några förslag hur ja ska luska ut va han ska hitta påRäcka ut tungan

Kram kram

• Kesso

Hej på er alla!

Nu är jag här och skriver lite igen.
    Jag hör att det visst är några som är sjuka. Ja, det är ju jag med. Jag längtar verkligen till att få träffa er alla på en fika. I dag har jag varit och tagit prov för att se hur mycket medicin jag ska ta och gått lite. Det var skönt men blir också trött.

Ha det så bra.

KRAM

• Angeelica83

halloj igen...

kesso: hoppas du kryar på dig snart..

Tänkt bara kolla om de är någon som har några bra tips på hur man trappar ner ammningen Tifas mattider ser ut så här--

08:00 Ammning
    11:00 Pure(Blää tycker Tifa)+ Ammning
    14:00 Ammning
    17:00 Gröt + frukt (Mmmmmmm) vatten att dricka
    19:00-20:00 Ammning
    Ca: 0400 Ammning

ska man ge ersättning istället för ammning lr välling..??
    Kan man börja ge ersättning vid 6 månader??

• Kesso

Hej!

ANGEELICA83: Tar hon nappflaska? Har du testat att ge välling? Vilken pure ger du?

Det är bra om du ger burkmat innan du ammar.

KRAM

• Kesso

Angeelica83

Det finns välling från 6 mån så ersättning behöver du ej köpa. Min Vilma hatade vällingen och vi försökte och försökte. Jag blandade i bröstmjölk och då gick det tillslut. I puren eller burkmaten. Låt hon få smaka vanligt först nån sked sedan blandar du med banan. Vilma gillade det. Sedan lärde hon sig smakerna.

Hoppas det går bra.

• Angeelica83

kesso: ja hon tar flaska.. har inte testat välling de är ju rena djunglen va man ska väljaOskyldig

jag gör egen pure.. har testat potatis/palsternacka, morot(går rätt bra) broccoli, ärtor majs och nöt kött...
    har även testat köpe men de är ännu värre *suck*

ger mat före ammning..

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping