• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Springsteen

Gomorron...
    Idag blir det familjegrupp på BVC.. ska bli kul att se allas bebisar Skrattande

Har nu gett upp att lägga lillen i egen säng än... Han somnade kl 9 igår och skulle äta kl 02 o sen 05 o nu kl 8.. Så tänker inte springa upp så ofta... är glad över att han somnar lite tidigare han har legat som en magnet på mig i natt... flyttat honom bortfrån mig flera gånger.. sen vaknar jag av att han ligger tätt intill mig igen men de är ganska mysigt

o jag ska definitivt ut i

Ha en bra dag allihopa

• Tintan

God Morgon allihopa

Vilket underbart väder idag....man blir ju bara så gladHemlis
    Tjejerna vaknade 07.00 idag så nu sover de igen, så när de har ätit nästa gång blir det lekparken......

Springsteen: Det kan ta tid att få dem att sova i sin egen säng, Benjamin hade vi hos oss tills han vara över 4 månader, medans tjejerna har sovit i sin säng sen dag 1 så det är så olika.

Blondie 68: hon är så enormt söt din tjej, och vad skoj att få lära sig teckenspråk.
    Tycker med det är bra att samhället är öppnare för handikappade och utvecklingstörda och att tv visar program som i en annan del av köping, ett helt underbart program.
    Jag har jobbat ett tag med autistiska barn och tyckte mycket om det.

Igår fick jag se stinas lilla tjej salome, så söt verkligen,man glömmer att de har vart så små, mina tjejer är ju döstora nu ju...

till er alla

Mamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
  • Pärlan81

God morgon alla!!!

Ja solen skiner, ska ta med mig barnen ut sen tänkte jag. Molly är ju hostig än men lite frisk luft gör ju bara gott, hon är ju nerbäddad ändå.

Så fikan måste jag ställa in för er skull. Hon smittar nog tror jag.

Angeelica: Kul att du hittade en vagn du gillade till slut. Jag ska verkligen se efter innan jag slår till så jag inte ångrar mig sen. Sen ska den kunna ta sig fram bra i snö med.

Molly är ju 6 mån snart men ligger jämte oss än, vi skulle börjat tidigare men hon har ju haft otur med 2 förkylningar tätt nu så nu när denna är över så ska vi lägga henne där. Sonen låg i sin säng från 6 mån med men kom till oss efter halva natten. Helt ok, jag kunde bära in han ibland för man ville snusa på han.

Nu måste jag dra mig snart, har så mycket attstå i. Så vi hinner ut sen med.

Ha det så gott tjejer idag!!!

• Kottten

Go morron!

Inget bättre här inte nu siktar ja på att bli återställd till helgen iaf!!! ja som hade velat ge mig ut o göra av me lite barnbidrag...

Skulle ha kollat på outsider igår men somna av förklarliga skäl. Ni vet väl va som sägs om den extra kromosomen som personer me down har??? Man säger att de e en kärlekskromosom!!!!! Just pga att de ofta e glada o goa!
    Tova har en dagiskompis me DS o hon har lärt sig massa tecken genom de! helt fantastiskt va barn e härliga!!! Hon har lektioner me mig ibland hihi...

Hoppas ni får en toppenda!!!!! O akta er för influensan!

KRAM

Stolt trebarnsmor till Moa-97, Tova-02 o Melvin-07!!!
  • Kottten
    Blondie 68 skrev 2007-03-19 22:18:46 följande:
    Jo Miidori det har du rätt i. Men än så länge tycker alla hon är SÅ gullig. Å jag kan inget annat än att hålla med dom.Men sedan får man se. Vi håller nu på att lära ungarna runt oss om Louise handikapp. Dom (ungrna) är så otroligt måna om det här lilla pyret. Skam den som gör henne illa har dom sagt. Man blir så varm när icka handikappade går in å beskyddar henne.
    å va underbart att läsa!!! Barn är så underbara o fina!!! Undra va som händer på vägen med många eftersom många vuxna inte alls reagerar så???
    Stolt trebarnsmor till Moa-97, Tova-02 o Melvin-07!!!
  • Tintan

Kottten: Håller med dig...barn är så öppna och ärliga och ser oftast allt gott i människor, men var i livet tappar en del den sympatin och medmänskligheten gentemot andra människor???

• Tintan
    Vilket underbart väder det är ute

Man blir ju bara så glad av dett väder, hoppas alla får en underbar dag.
  • Miidori
    Kottten skrev 2007-03-20 10:03:00 följande:
    Go morron!Inget bättre här inte nu siktar ja på att bli återställd till helgen iaf!!! ja som hade velat ge mig ut o göra av me lite barnbidrag... Skulle ha kollat på outsider igår men somna av förklarliga skäl. Ni vet väl va som sägs om den extra kromosomen som personer me down har??? Man säger att de e en kärlekskromosom!!!!! Just pga att de ofta e glada o goa! Tova har en dagiskompis me DS o hon har lärt sig massa tecken genom de! helt fantastiskt va barn e härliga!!! Hon har lektioner me mig ibland hihi...Hoppas ni får en toppenda!!!!! O akta er för influensan! KRAMStolt trebarnsmor till Moa-97, Tova-02 o Melvin-07!!!
    Ja en kärlekskromosom måste det ju bara vara :)
    Hatad av få, älskad av många :)
  • Springsteen

Barn är mycket enklare och förstår så mycket mer än vuxna.. förstår inte att man blir så insnöad för alla har vi ju varit barn än gång...

I morron på fikat tar jag med mig en annan mamma från min föräldragrupp och ev en till med 2barn.. (en snart 3åring om nån känner sig manad att ta med nån som kan leka med henne!!)Hoppas de blir lika fint väder som de är idag....

Har ju varit på föräldragrupp träff nu.. Tänk så olika alla förlossningar var... 2 som jag var så avis på under grav för de hade de så enkelt.. båda de två hamnade på neo... En igångsättning och en som det gick jättefort för och vi andra som hade de ganska "normala".. Så på 7förlossningar så hade vi allt från skräck till lätta o man kan ju aldrig veta...

Nu ska vi hem till ett par kompisar och göra fotavtryck i gips.. killarna ska laga lax tilloss och vi tjejer pyssla (ja.. wilmer får vara med oss )

• doyoumind

Underbart väder!!! Vilken energi man får..
    Jag har förlossningen kvar..blir så avis på er alla som har era små sötisar hos er..längtar i massor efter bebben..

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping