• Stil07

BIM v. 7

Hej alla "BIMMARE" v. 2!

Listor är roligt...månadsvis eller veckovis...vi följs åt så har vi lite mer att glädjas åt. Även om det känns lite långt bort tills det är dags att plussa.

Lycka Till alla som vill plussa v. 7!

♥♥♥♥ BIM vecka 7 ♥♥♥♥

12/2: Stil07 (3:e) (1)

13/2:

14/2: Alla ♥♥♥♥ dag

15/2:

16/2:

17/2:

18/2:

Kvar på bim-listan: 1

Totalt på vecka 2 listan (bim, gravida & lycka till): 1

Statistik: 0,2 * 1 = 0,2 (20%) borde bli gravida

♥ Gravida:

♥ ♥ Lycka till nästa gång:

• Svar på tråden BIM v. 7
  • strojes

känner inget alls ännu... men å andra sidan har jag äl idag enligt fl... får se om några dagar *hoppas* *hoppas*

• Sofis

Tinkerbelle: hehe inget har hänt på jobbet, det är bara det att jag mår så dåligt, ont i magen, illamående och så där... jag har ett tungt och slitigt jobb och när jag satt där på jobbet så blev allt bara för mycket för mig, de senaste dagarna har humöret lekt berg och dalbarna... jag antar att det är för att jag känner mig så stressad över hela situationen.... vad kul att det var bra i Åre förresten

• Sofis

Suziesuze: ok... ja det är ju lite konstigt i såna fall att jag mår som jag gör... måste vara väldigt skenis...

• Sofis

Suziesuze: verkar vara folk som inte håller med dig dock... denna info hämtade jag från gravid.se: Du är i vecka 1-3

Ägglossningen har skett och ett ägg är på väg upp längs den ena av de två och äggledarna till livmodern. Vanligtvis sker detta 12 ? 16 dagar före nästa menstruation. Slidsekretet är tunnare och mer genomskinligt i det här skedet, för att underlätta spermiernas färd mot ägget. En del kvinnor kan till och med få lite ont vid ägglossning. En av de miljontals spermier som tömts ut har befruktat ägget när det befann sig i äggledaren.

Barnet är en anhopning av celler vilka förökar sig snabbt medan de fortsätter sin färd genom äggledaren. Unika celler, vilka ska bli ert barn.

Redan nu kan du känna ömmande bröst, illamående och molvärk i magen liknande de som många kvinnor känner före menstruationen. Din graviditet dateras från första dagen av din senaste menstruation. I normalfallet varar en graviditet i ca 280 dagar eller 40 veckor. Vissa kvinnor känner att de är gravida redan kort efter befruktningen, innan nästa menstruation har uteblivit.

Du kanske inte ska vara så jättesäker på din sak ändå!

• Yrrepyrr

Det är väl lite olika hur lång tid det tar innan ägget fäster, men allt från 4 - 9 dagar har ajg läst så rent hypotetiskt är det möjligt att känna symtom redan efter 5 dagar men du har rätt det är inte förrens ägget fäster symptomer som illamående kommer, värk i rygg och livmoder kan man känna redan från start beroende på svullnad tex

Här å andra sidan letar vi symptom så fort vi kan

• vice99

nu går jag och lägger mig, tar gubben med mig så vi hörs allihopa i morgon bitti. Jag börjar inte förns 11,30 och innan det ska jag ta ett progesteronprov på kk det ska bli så spännande

• Tinkerbelle

Usch, jobbigt Sofis! Hoppas det blir bättre...

Yrrepyrr - Grattis till ÄL-stegringen!!!! Sekretet börjar ju komma några dagar innan ÄL! Och snö är alltid toppen!!!! Inte lika toppen att mannen var tvungen att försvinna till Stockholm några dagar igen nu.... Ska bli så skönt att det snart är slut på det!!!

• Minxy

Tinkerbeller: Välkommen hem!

Min bröstvårtor känns verkligen som blåmärken - det gör faktiskt ONT att duscha! Jag fick lov att hålla för med händerna för att inga vattenstrålar skulle träffa bröstvårtorna.

• Beautyflie

Detta är fakta: När jag blev gravid i somras fick jag ont i tuttarna fyra dagar efter ÄL (en vecka tidigare än vad jag brukar få). Det var mitt allra första symptom. Så man kan visst ha väldigt tidiga symptom