• Stil07

BIM v. 7

Hej alla "BIMMARE" v. 2!

Listor är roligt...månadsvis eller veckovis...vi följs åt så har vi lite mer att glädjas åt. Även om det känns lite långt bort tills det är dags att plussa.

Lycka Till alla som vill plussa v. 7!

♥♥♥♥ BIM vecka 7 ♥♥♥♥

12/2: Stil07 (3:e) (1)

13/2:

14/2: Alla ♥♥♥♥ dag

15/2:

16/2:

17/2:

18/2:

Kvar på bim-listan: 1

Totalt på vecka 2 listan (bim, gravida & lycka till): 1

Statistik: 0,2 * 1 = 0,2 (20%) borde bli gravida

♥ Gravida:

♥ ♥ Lycka till nästa gång:

• Svar på tråden BIM v. 7
  • Yrrepyrr

vice99 Gammalt hus, eldar endast med vedpanna och vattenelement har några få el element för att mota minusgraderna Nu när det är så kallt och knappt nån snö kan man inte skotta upp snön kring grunden som man vanligtvis gör så..all värme sipprar liksom ut igen
    Bra förklaring va

• snöhästen

Nu ska ni inte tro att jag är galen (men jag kan vara det )

Eftersom väntan är svår och jag är så uppmärksam på både mina egna och andras symptom hela tiden så har jag gått igenom två tidigare och avslutade BIM-listor och helt enkelt gjort en liten vetenskaplig studie
    Jag läste alltså vartenda inlägg i två olika listor från 2006 och noterade varje symptom som någon rapporterade. Sedan kollade jag vilka som blev gravida och vilka som flyttade sig till raden med lycka till nästa gång.

Resultatet?
    Här kommer det:

Av de som rapporterade ömma bröst blev 9 av 26 (35%) gravida.

Av de som rapporterade att brösten blivit större/ändrat form blev 2 av 4 (50%) gravida.

Av de som rapporterade molvärk/mensvärk blev 18/39 (46%) gravida).

Av de som rapporterade hugg/stick/dragningar i tjejmagen blev 9 av 16 (56%) gravida.

Av de som rapporterade trötthet blev 6 av 11 (55%) gravida.

Av de som rapporterade illamående blev 8 av 20 (40%) gravida.

Av de som rapporterade att de "kände sig" gravida blev 2 av 7 (29%) gravida.

Av de som kände att mensen var på gång blev 16/31 (52%) gravida.

A

• Masqito

Ise74: Jepp, det stämmer..så hade jag också vid ÄL..

Var med om en märklig sak inatt..! När jag hade lagt mig så började det mola så konstigt i livmodern, nästan ila och helt plötsligt blev värken koncentrerade till en punkt och började pulsera. Det här häll på i ett par minuter typ, kändes som att nån petade och skrapade lite på samma punkt..

Undrar om det kan ha varit ägget som fäste, för det var som om nånting försökte borra och bädda ner sig i livmodern..haha

• snöhästen

INTE KLAR... hoppsan. återkommer.... Om ni vill?

• Azalea74

Tsarbabe: tack för ditt svar Spottings är som små rosa flytningar som kan dyka upp nån dag före mens...som ett för-tecken...Om jag fattat det rätt

• Masqito

snöhästen: Vilket intressant inlägg, det var verkligen att hårt arbete du lagt ner för att ta fram dom siffrorna, det uppskattar jag iaf

• Azalea74

En fråga till: när ändrar tappen sig inför eventuell graviditet då? Min har "gått tillbaka" lite, är stängd men mjuk...Men nån gelé känsla är det inte

• snöhästen

Här kommer det:

Av de som rapporterade ömma bröst blev 9 av 26 (35%) gravida.

Av de som rapporterade att brösten blivit större/ändrat form blev 2 av 4 (50%) gravida.

Av de som rapporterade molvärk/mensvärk blev 18/39 (46%) gravida).

Av de som rapporterade hugg/stick/dragningar i tjejmagen blev 9 av 16 (56%) gravida.

Av de som rapporterade trötthet blev 6 av 11 (55%) gravida.

Av de som rapporterade illamående blev 8 av 20 (40%) gravida.

Av de som rapporterade att de "kände sig" gravida blev 2 av 7 (29%) gravida.

Av de som kände att mensen var på gång blev 16/31 (52%) gravida.

Av de som rapporterade att de inte kände något alls blev 8 av 22 (36%) gravida.

Av de som rapporterade rosa flytningar blev 6 av 14 (43%) gravida.

Ovanliga symptom (på just dessa två listor)

ont i ryggen: 1 av 2 var gravid
    metallsmak i munnen: 1 av 2 var gravid
    halsbränna: 0 av 2 var gravid
    dåligt humör: 1 av 4 var gravid

Så efter denna genomgång så tror jag att man kan dra följande slutsats:

Man kan ha nästan vilka symptom som helst och sedan vara gravid... eller inte...

Vill gärna höra mer om era symptom allihopa!!!
    Själv känner jag det som att tanten är på väg, har ont i magen och bara lite lite ömma bröst. Annars inget särskilt...

• Azalea74

Jag har precis haft ÄL så några "riktiga" symtom har jag nog inte än MEN jag har fortfarande molvärk - förstår inte det riktigt.....