• Stil07

BIM v. 7

Hej alla "BIMMARE" v. 2!

Listor är roligt...månadsvis eller veckovis...vi följs åt så har vi lite mer att glädjas åt. Även om det känns lite långt bort tills det är dags att plussa.

Lycka Till alla som vill plussa v. 7!

♥♥♥♥ BIM vecka 7 ♥♥♥♥

12/2: Stil07 (3:e) (1)

13/2:

14/2: Alla ♥♥♥♥ dag

15/2:

16/2:

17/2:

18/2:

Kvar på bim-listan: 1

Totalt på vecka 2 listan (bim, gravida & lycka till): 1

Statistik: 0,2 * 1 = 0,2 (20%) borde bli gravida

♥ Gravida:

♥ ♥ Lycka till nästa gång:

• Svar på tråden BIM v. 7
  • Tsarbabe

Mina symtom: "Magsjuka" som jag oxå hade förra graviditeten. Trött konstant, humörsvägningar, illamåeende, gråter hela tiden, mensvärk...hmm vet inte om det är så mkt mer???

• Tsarbabe

nelly 2007: Där jag har läst mkt om är det att tappen just är mjuk och stor och öppningen är lutad bakåt, men läste här ett inlägg av Yrrepyrr så kan den vara lite olika...? Det kanske är individuellt?

• snöhästen

Tsarbabe! Klart att du kan! Jag tycker det där med tappen verkar vara hopplöst att använda som tecken på någonting alls... Kanske är något som gynekologer som har erfarenhet av tusentals tappar (eeeoooo... :-/ ) kan avgöra något på, men för oss andra så tror jag inte man kan gå på det där. Kan trösta dig med att jag vid mina noggranna FL-genomgångar har stött på någon enda som före BIM har skrivit att: "jag känner på min tapp att jag är gravid". Inte någon alls, så visst kan du vara gravid ändå!

• snöhästen

Har INTE stött på någon som sagt att "jag känner på min tapp att jag är gravid" skulle det förstås stå!

• Yrrepyrr

Nej det är inte helt lätt med tappar, det är ju så olika..
    Förra gången innan jag fick mens så var den hög och inte mjuk och samma dag den kom sjönk den och öppnade sig..

• MinnY

Älskar listan! tack snöhästen! jag är en av dom som inte känns något alls. men jag tror att det är för tidigt för mej att känns nått än. det har ju bara gått en vecka sen ÄL så jag får nog allt vänta en vecka till iaf;) men det är svårt;)

• Miss Skellington

snöhästen: vilket jobb! Mycket intressant.

Mina "symtom" är trötthet, huvudvärk, jätteömma bröst och sur mage.

Innan jag försökte bli gravid tyckte jag att det var jättebra med min lååånga cykel (36 dagar). Hade inte mens så ofta, men nu är det ju skitjobbigt. Det känns som jag väntat evigheter på BIM och jag är inte där än... Någon mer mer lång cykel?

• Korallo

Hej! Häromdagen när jag var hos gynekologen ( yes, jag tillhör kategorin BIM v. 7!) så såg hon via ultraljud att jag hade ÄL på gång precis då häftigt att det går att se) - och det var INTE dag 15,16,17 efter senaste mens som så många menar - utan dag 22!!...inte så konstigt att jag och mannen missat att pricka rätt innan, hmmm. Tack för det, kära ultraljud och gynekolog! Förresten tycker jag att det är katastrofalt DUMT att ägglossnings- och gravtest är så dyrt. Snacka om att ockra på oss som är hooked... Ha en härligt solig vecka! Håller tummarna för er alla!!!!