Och hör du antitanti: Du tror inte att vi på denna tråden har gjort allt som står i vår makt? Tror du läkare bara skrivet ur diverse preparat så där hej svejs och inte bryr sig??!! DEt handlar inte om några veckor så där, vi snackar månader, år... Både min äldsta son och min lilla flicka har sovit/sover två ggr/dag, oftast utomhus i vagn efter promenad, oftast 1-1.5 timme åt gången. DE är aktiva, inte hyperaktiva, men aktiva, nyfikna, försigkomna. Vi går på babysim en gång i veckan, på Öppna förskolan någon gång i veckan, eller kanske varannan vecka, beror liksom på hur man mår som förälder. Babysimmet måste jag ladda för i flera dagar innan, går eftersom tjejen älskar det så otroligt mycket. Fast vi går ändå bara kanske varannan g¨ång, eller mer sällan ibland, eftersom jag itne våga köra bil när jag är för trött. Dagsömnen har inte minsta inverkan på nattsömnen (eller bristen på nattsömn borde man väl säga). Tror du vi tycker det är roligt att ge våra barn lugnande mediciner??!! Det tycker vi INTE kan jag säga, men det är det minst dåliga alternativet. Och som flera skriver häruppe, Theralen får man bara som absolut sista utväg (vi har inte fått det ännu t ex). Vi behöver ingen som ger oss dåligt samvete och påstår att vi skadar våra barns kroppar, vi kämpar faktiskt på så gott det går.
Fick själv både Theralen och Lergigan som bebis och mina organ har då¨inte tagit skada.