• LadyC

Sömnutredning?

Imorgon ska min 6 månaders tjej in på "sömnutredning", vad innebär detta? Någon med erfarenhet?

Kanske bör tilläggas att hon vaknar som minst 2 ggr i timman om nätterna och sover ca 20 min på dagarna. Så har vi haft det i ett halft år

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-29 19:35:58:
    Som i så många andra trådar måste jag tillägga att avsikten var att vi kan samlas och utbyta tankar och idéer, inte kasta skit på varandra.

• Svar på tråden Sömnutredning?
  • LadyC

LeLi74: Bra skrivet! Jag antar att det blir här i Umeå, har inte hört annat i vart fall. Sov ni över i 2 veckor eller vad gjordes?

• Fru Längtan

antianti: Jag blir lite ledsen av att läsa det du skriver och samtidigt så inser jag att du inte förstår det här med sömnproblem hos barn. Vi har kämpat med att få vår son att sova mer ända sedan han föddes, men det har inte funkat förens hans eget sömnmönster har förändrats av sig själv.

Du skriver att små barn sover bara, men det är inget vi själva har upplevt. Vår son sov mycket mindre när han var liten bäbis än vad han gör nu. När man inte får sova så kan det ibland behövas ta till hjälp som sömnmedel och jag förstår trådstartern som skall ge sömnmedel.

När man vaknar oftare än 1 gång i timmen så blir man mycket trött som föräldrar.

• MarieF

Vet ni vad!! Provat Theralen idag och Julia har sovit hela tiden sen vi la henne 19:50 inte vaknat en gång!! Har aldrig hänt tidigare!

• MarieF

Julia vaknade 4-5 gånger inatt och var vaken mellan 3-4:30 detta är en STOR skillnad mot för hur vi brukar ha det, så kanske sover hon ännu bättre i natt?!

• MarieF

Julia vaknade 4-5 gånger inatt och var vaken mellan 3-4:30 detta är en STOR skillnad mot för hur vi brukar ha det, så kanske sover hon ännu bättre i natt?!

• Kängu

Hej!
    Jag har inte ett barn som provat några mediciner, men sömnstörningar har vi haft. Det berodde på hans mage och reflux och med medicin och ändad kost/mattider så blev det mycket bättre. Han sov mycket dåligt under 2.5 månader. Men när han vaknat 10ggr många nätter, eller mer (kanske vissa av er tycker det är sällan ) så blir man sjuk och man blir farlig som förälder för man tappar kontrollen, man riskerar barnets säkerhet. När det var som värst för oss satt vi båda på golvet och stirrade, sonen och jag halvt apatiska, helt plötsligt insåg jag att han hade fjärrkontoll i handen och batteri i munnen. Detta gick bra, men det var en tankeställare....

För er är väl 2.5 månader inte så länge, men vi hann må rätt dåligt redan av det. Nu sover han bättre, men man får vara nöjd om han bara vaknar några gånger.

• Kängu

Såååå MarieF, underbart att ni fått en bättre natt

• Bekali

MarieF, får jag fråga, har ni prövat melatonin på eran dotter? det är ju hjärnans "egna" ämne, det som styr sömnen... vår son 12 år äter det som insomning...

• Rubia

GRattis Marie F!!!! Såååå avundsjuk bara!!!

Mamma till Axel -01, Anton -04, Astrid -06
  • Starkast

En fråga. Har ni provat ta bort era trådlösa telefoner, mobiler och annat som avger strålning? Jag vet flera barn, bl.a min egen som sovit som ljus när de sluppit detta.

Svar på tråden Sömnutredning?