Inlägg från: malin ulrika |Visa alla inlägg
  • malin ulrika

Förr oss som är fast i Scrapträsket

kikkan,
    det tråkigaste tycker jag nog är att sitta framför datorn och kroppa bilder, förstora och förminska etc för att få det som jag vill ha det. Och retuschera när det behövs. (Göra min stora röda kran lite mindre röd t.ex...
    Fast det är ju ett "nödvändigt ont".
    Men det vore trevligt om man liksom hade det gjort, ibland gört jag t.ex. det jobbet på kvällen, och förbereder alla bilderna, sen nästa morgon kan man koncentrera sej på "det kuliga"!

Jag är inte heller så glad åt fotofix, använder helst glueruuner, men Tombo'n blev dålig, har köpt en annan sort nu idag, Ad-tech, får se hur den känns...
    Har suttit och skrivit ut bilder och journaling till utmaningen, får se om jag kan få till det nu ikväll...

• malin ulrika

Hej på er!
    Behöver lite tips vad gäller embossing, hur funkar det, vad behöver man?
    Vad jag främst skulle vilja använda det till är att "färga" chipboard bokstäver med, istället för att måla. Kan man det? Har fått för mej att det är nått slags pulver som man liksom "smälter", vad använder man att smälta med?
    Tips, ni som prövat detta?

• malin ulrika
    NyfikenÖrn skrev 2007-02-19 16:34:21 följande:
    YIPPIEEEEEEEEEEE! Min LO är på Scrappiz förstasida!!!!!!!!
    Nyfikenörn,
    linka gärna, jag vet inte var alla "innesajterna" är!! Nyfiken!

Och om nån undrar (eftersom jag nu kan citera) , JA, jag har blivit plusmedlem!
    Kunde inte hålla mej längre, så inget mer "ta ut gamla LOäs så man kan fylla på med nya"...
  • malin ulrika

Nyfikenörn:

åh vad äftigt, grattis!

MAMMSY;

jaha jag kommenterade en annan LO!

Den nya var verkligen fin! Mycket grejs på!

• malin ulrika

Skumpis,
    man kanske ska ha "referenser" typ websidor eller affärer, för både inspiration och att handla på?
    Själv är jag ju typsnittoman, så ett kapitel med favorit fonter skulle jag nog ha!

• malin ulrika

Venezuela,
    åh vad snygg!
    Mitt "naturliga" tillstånd är ju "less is more" ch det tycker jag är så tydligt på den här välkkomponerade LOn!!!

Måste nog ta och "knycka" den!!! Fantastiskt fin!

• malin ulrika

Mizty,
    OK, bra, ser fram emot den!

• malin ulrika

Lilla bebisen Natalie:
    L och Co har en serie som kallas "Cuddly Friends" som jag tycker är söt.
    Du kan nog leta efter den på t.ex. Ebay (Tradera).

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket