Förr oss som är fast i Scrapträsket
BLue Vapor,
OK Tack!
BLue Vapor,
OK Tack!
Venezuela,
ofta räcker det med att pluppa in den uppackade filen (som ofta heter nått typ blablablafont.ttf) i ett visst directory.
På min dator är det under C:/Windows/Fonts
På min gamla dator pluppade man bara in filen där (jag hade woindows 98), nu har jag windows XP, och då får man klicka på "installera font" i det directoryt, och så väljer man att "gå" dit där man hade packat upp fonten. Hoppas du förstår, säg till annars, jag är vaken ett bra tag till!
Marajjah,
jattesnyggt! Vad ar det for papper?
Ursakta att jag kor pricklost, men det har blivit natt tjall, nar jag har tangentbordet installt pa svenska sa blir det bara gallematias, vet verkigen inte alls vad som hant...
Det ar val lillen som varit och fingrat nanstans...
Godnatt på er alla!
Dags för mej att göra middag.
Ny LO i galleriet, hittade ett typsnitt som såg "my little pony"-aktigt ut...
Bark:
"Baby it's cold out there..." kanske eller nått i den stilen?
Eller
"Gullvivan ute i backarna står, niger och säger att nu är det... VÅR?" (Vet att blomman är "fel" men det gör kanske inget..?)
MiaB72:
mitt tips är ändå att när man börjar scrappa att man scrappar "nya" saker, och bara kör emellan med nått gammalt då och då.
Annar kommer man "aldrig ikapp" känns det som...
Och det är roligare attt scrappa nytt, så kan man skriva lite mer, man kommer ihåg händelsen och kan brodera ut texten lite mer...
Är det nån som vet om man kan använda silkepapper?
Är det i allmänhet syrafritt?
En annan fråga: (Vet inte om ni kanske redan gjort detta nån gång...) Jag kom på en ide att det kunde vara kul att scrappa nån annans bilder. Är det nån som har lust att "byta", man ger de bilder man vill ha scrappade, med den text man vill ha, och låter nån annan scrappa ens bilder? (Kräver ju att man har bilderna i digital form, annar blir det lite knöligt...)
Fast det är klart, det kan bli svårt att skicka en 12 x 12 sida i posten sedan...
Dizzi,
endel scrappar ju små böcker typ med små bebis bilder eller så att ha med sej i handväskan. "Brag book" (skryt bok) kallas det väl... (Eller man kan göra den som en mini scrapbok till present till nån) Eller så kanske man kan fästa den på en LO sedan, om den inte är för tjock?
Jag har inte sett nån sån som du beskriver, men jag har så att säga hört talas om "idén"...
Camasunary,
tror de bara vill ha monopol.
Dvs de köper upp konkurrenterna, så de kan sälja BARA sina egna saker.
kanse ska snabba mej på att köpa en craftrobo innan de försvinner helt! Problemet med monopol är att man antagligen inte kommer kunna ladda ner vilka typsnitt som helst, utan måste köpa DERAS...
Camasunary:
Se till att pröva först bara.
Två saker att tänka på:
-Hur länge det tar för blixten at ladda upp.
-Hur länge det tar från det att man trycker på knappen tills fotot tas. Det är inte alltid "med en gång" vilket kan vara fruktansvärt frustrerande...