Inlägg från: malin ulrika |Visa alla inlägg
  • malin ulrika

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Ett tips för er med digitalkameror:
    Ofta kan man ställa in om man vill kunna ta MÅNGA bilder med inte SÅ hög upplösning, eller inte SÅ många bilder, men med HÖG upplösning.
    Se till att ni ställer in det så att det är HÖG upplösning! Då är bilderna tillräckligt bra kvalitet att man kan "kroppa" en liten bit och ändå få fram jättebra bilder som man kan förstora upp.
    OM man sedan skule råka vara nånstans och minneskortet börjar bli fullt, kan man i så fall ändra DÅ till lägre upplösning och därmed ta flera bilder på den "plats" som finns kvar, om ni förstår...

Min man har en Fuji S2 Pro, och hans bilder är så gigantiska (tror en bild tar flera Gig i ansppråk?) att han kan förstora upp en pytteliten del av ett foto, och det blir ändå bra.

(Fniss, typiskt att jag tar nästan ALLA familjebilder med min lila "snap-and-go" medans han knappt använder sin svindyra utrustning...) Jag har för övrigt en Fuji A330 och är rätt nöjd med den.

• malin ulrika

Johanna 79,
    oj viken jobbig dag för dej.
    Hoppas lillen kryar på sej nu i alla fall.
    Ha det bra.

• malin ulrika

Coursell,
    ett tips är att göra en trippel-ram: först enfärgad CS runt, sen en lite bredare ram av mönstrat papper, sedan en tunn CS ram runt igen.
    Kan verkligen "hjölpa" tycker jag om man abra har en bild man vill sätta lite piff på.

• malin ulrika

En kompis till mej ska åka till Ottawa där de har en stor scrapaffär... Skickade med 300 spänn så hon kan handla en "godis påse" till mej! Lite spännande när man inte vet vad hon kommer hem med!

• malin ulrika

Mmmm, kladdkaka med vispad grädde....

• malin ulrika

Jasså!
    emBOSSA vet jag ju faktiskt vad det är, även om jag inte gjort nått av det...

Japp, i morgon ska bakas kladdkaka...

• malin ulrika

BV:
    Jag ligger 6 timmar efter er, så när klockan är midnatt hos er är hon 6 på kvällen hos mej!
    Nu ska jag glo på TV lite, sen är det läggdags även för små kanadicker!

• malin ulrika

Tjej 83 vad är fotoankare för nått?

• malin ulrika

Venezuela,
    vad kul! Har du BUTIK! Så häftigt!
    Dregel dregel, skulle också vilja ha min alldeles egna butik, då vet man ju om ALLT nytt som kommer!

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket