Inlägg från: malin ulrika |Visa alla inlägg
  • malin ulrika

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Mizty gud vilka fina swirls du tillverkat alldeles själv!!!

Du skulle ha haft med den där i förra utmaningen (den runda)!!

Och Claudia, vilka fina du gjort!  Inramningen av chokladbomben var verkligen fin!

• malin ulrika

Tror jag har "problem": 

-Jag drömmer om scrapping på nätterna
    -Jag kan inte sova när jag vet att jag ska till scrapaffär nästa dag
    -Mina "att göra" listor ser ut som följer: "PÅ jobbet": 4 saker i listan, "privat": 15 saker i listan, "att scrappa": 47 saker i listan
    -Jag svänger mej med "scrap talk" även i andra kretsar (maken satte middagen i halsen när jag sade "Honey I was thinking of scrapping your cars...")

Ska vi bilda "scrapoholics anonymous"? Nån mer som behöver vara med?

• malin ulrika

Älvan,
    jag har ingen erfarenhet av det verktyget, men jag tror risken är att man tröttnar på att använda samma sorts bokstäver om och om igen.
    Och även stansar, om en stans kostar 150 kronor, hur många utstansade figurer behöver man göra för att det ska "gå ihop sej"? Om man t.ex. köper en pepparkaksgubbe-stans, så får man använda jäkligt många pepparkakor tror jag för att det ska löna sej.
    Jag skulle satsa på en craft robo eller liknande (skärmaskin som man kopplar till datorn) istället, det är en större investering initialt, men sen kan du klippa ut precis VAD som helst...

• malin ulrika

Cia:
    ibland tittar jag in utan att säga nått, oftast säger jag nått i GB, ibland säger jag nått i tråden, ibland både och! Är nog väldigt inkonsekvent!
    Har tyvärr inte alls så mycket tid som jag skulle vilja att surfa runt.
    När jag hittar några extra fina LOs jag blir inspirerad av sparar jag de sidorna. I början sparade jag dem bara utan att veta "vems de var" men nu märker jag dem med vem som kreerat dem så att säga! Så man kan senare använda dem att scraplifta från!

• malin ulrika

Venezuela: ja din senaste blev neraparad som "venezuela_LO" tex!

• malin ulrika

..."nerSPARAD" skulle det vara så klart...

• malin ulrika

Cia,
    ibland ser man ju folk i andras GB också, då kanske man smyger in där...
    Jag kollar väldigt sällan i min logg, så jag har inte koll på vilka som smugit omkring. Men visst är det extra kul när nån skriver nått!

• malin ulrika

Nu har jag handlat!
    Ett K-ology album med medföljande papper och dekos, ska bli en "bok om mej"!
    Och diverse papper, scalloped cardstock, och GLITTRIGA papper!
    Och jättelika tygblommor, har sett att endel har sådana och de är så fina, köpte på mej tre burkar!
    Och så lite mer chipboard bokstäver. Tyvärr fanns inga SOHO-swirls, så jag får använda upp mina flourish-swirls först.
    Och så diverse knappar och band! Nu ska här scrappas för fulla muggar!
    Blir väl inget sovet inatt...

• malin ulrika

NyfikenÖrn,
    det heter "Scrapbook Star" här i Montreal.
    www.scrapbookstar.ca

Köpte söta chipboard bokstäver som var som i en liten "handväska" från Queen & Co.
    Kanske tar kort på allt nytt material sen när jag kommer hem!
    Som sagt, det blir ingen sämn i natt inte...

• malin ulrika

theosen,
    kolla här!
    www.momscorner4kids.com/fonts/index.htm
    www.1001fonts.com/fonts_overview.html
    www.dafont.com

Manbara trycker på "ladda hem" för att ladda ner dem.
    Sen måste man "unzippa" dem, så att filen slutar med .ttf
    Sedan beror det på vad du ahr för dator, är det windows XP så går man till C:/Windows/Fonts
    tror jag det är.
    (det är "Fonts" directoriet, var nu det finns nånstans...)
    Sen väljer man bra att "gå" till det ställe man lade de upp-packade ttf filerna i.

Om det är en äldre dator (windows 98 t.ex.) så tror jag man bara kopierar filerna in i det directoryt ("Fonts" directoryt).
    Hoppas det hjälpte!
    Mina favorit fonter är t.ex.
    Minya Nouvelle (ser lite "barnslig" ut)
    Murray eller Vladimit (ser lite gammaldags snajsig ut)
    CAC Champage (för eleganta saker typ bröllop)
    Suzy's hand (ser handskrivern ut, himla snygg)

Fnyz har en jättefin fint som heter Cafe Rojo, men jag har inte lyckats hitta den, ska fråga henne om hon vet var jag kan få tag på den!

Säg till om du behöver mer hjälp!

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket