• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Loppan79

ja, det är stämplar. Du behöver akrylfärg också, det går att köpa billigt på Claes Olsson eller Rusta. Sen brukar jag använda ituklippta disksvampar att lägga på färg med. Men annars finns det ju skumsvampar att köpa på samma ställe som stämplarna.

• älvanpurjo

aha.. så bokstäverna är var för sej..
    serj u ut att sitta ihop där....

tihi...då kanske man kank öap sådant då

ska nerp å panduro på torsdag.. har rabbatkupång där :)

• kanskesnart

Rockergirl: Välkommen. Känner igen både dig och dina superfina LO:s från Minelle (är flitig shoppare där ).

Jättefina LO:s ni lagt ut under dagen! Bara rosor från mig

Och så en lite fråga igen.. Hur får man texten (man skrivit i word) spegelvänd??  

• MAMMSY
    kanskesnart skrev 2007-01-30 16:43:00 följande:
    Rockergirl: Välkommen. Känner igen både dig och dina superfina LO:s från Minelle (är flitig shoppare där).Jättefina LO:s ni lagt ut under dagen! Bara rosor från migOch så en lite fråga igen.. Hur får man texten (man skrivit i word) spegelvänd??  
    Finns en artikel på scrappiz om hur du gör
  • MiaB72

Nu har jag äntligen fått köpt nya numret av tidningen så ikväll när ungarna somnat,
    då ska det lusläsas

Ser att det är många som frågar om hur man skriver ut texten spegelvänt - då kommer jag med en (som det känns som) korkad fråga Varför skriver man ut texten spegelvänt? Fattar ju att man gör det till nåt men vad - har försökt klura ut det själv, men ger upp *hahaha*

MAMMSY: Jag kommer också lifta dig snart har varit inne i ditt galleri och sparat en bild som jag tänkte ge mig på Den om tänderna, precis en sån jag vill göra!!

• MAMMSY
    MiaB72 skrev 2007-01-30 16:59:58 följande:
    Nu har jag äntligen fått köpt nya numret av tidningen så ikväll när ungarna somnat, då ska det lusläsas Ser att det är många som frågar om hur man skriver ut texten spegelvänt - då kommer jag med en (som det känns som) korkad fråga Varför skriver man ut texten spegelvänt? Fattar ju att man gör det till nåt men vad - har försökt klura ut det själv, men ger upp *hahaha*MAMMSY: Jag kommer också lifta dig snart har varit inne i ditt galleri och sparat en bild som jag tänkte ge mig på Den om tänderna, precis en sån jag vill göra!!
    Ska du til exempels skriva ut text på OH papper så behöver du spegelvända den, eftersom man skriver ut på den skrovliga sidan å vill ha den släta utåt, eller så kanman göra egna rubons å då behöver du oxå skriva ut spegelvänt
    Ser fram emot liftningen
  • Tjej 83

frågor.. lätta? lite o göra iaf...
    ni scrappar ändå inte haha.. (eller?)

1.har det nångång hänt någe kaosartat när du scrappat? (typ, vält en färgburk, råkat klippa/riva sönder pappret du skulle ha osv)
    2.har du slängt en LO? eller gjort om/förändrat efter en tid?
    3.vad var de roligaste du scrappat om?
    4.vad klarar du dej inte utan?
    5.gör du fler åt gången?

• kanskesnart
    MAMMSY skrev 2007-01-30 16:44:48 följande:
    kanskesnart skrev 2007-01-30 16:43:00 följande: Rockergirl: Välkommen. Känner igen både dig och dina superfina LO:s från Minelle (är flitig shoppare där).Jättefina LO:s ni lagt ut under dagen! Bara rosor från migOch så en lite fråga igen.. Hur får man texten (man skrivit i word) spegelvänd??   Finns en artikel på scrappiz om hur du gör
    Tack Ska kika där då.
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket