• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • scrapparlotta

1.har det nångång hänt någe kaosartat när du scrappat? (typ, vält en färgburk, råkat klippa/riva sönder pappret du skulle ha osv)

Det har hänt att jag har rivit sönder papper, men det har gått att använda på annat sätt än vad jag tänkt mig från början då.

2.har du slängt en LO? eller gjort om/förändrat efter en tid?

Nej, jag har inte slängt nån LO, det är jag för snål för. Däremot så har jag förbättrat nån ibland.

3.vad var de roligaste du scrappat om? Det är alltid roligt att scrappa om mina barn.

4.vad klarar du dej inte utan?

PAPPER, jag ääälskar papper. Annars är det nog brads, öljetter och fluid chalk.

5.gör du fler åt gången?

Nej, då blir det för rörigt för mig. Då går det "runt" i huvudet på mig

• Emmixen
    Blue Vapor skrev 2007-01-30 19:02:43 följande:
    Men det där lilla Tattletale - använd en vanlig stämpeldyna till dem istället, så ska ni se att det blir jättebra!! Blir inte alls kletigt och dant, utan en mjuk finnish och inte så skarp färg! Jag har använt vanlig röd versacube på foamstamps till rubriken på min dubbla BB-lo i galleriet! Jag är jättenöjd med resultatet! Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Så det är alltså inte helt ute med hoppet för min del om Tattletale? Ska kika på din LO nu..
  • Emmixen

Ser ju väldigt litet ut Kanske ska leta upp annat..

Vilka är era favoriter inom alfabet och foamstamps? Och hur gör ni mest/enklast, stämpeldyna eller färg?

• Marajjah

Vad menar förresten tävlingskommitén med att layouterna som ska vara med i tävlingen med stort T ska vara original?

Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • Lingonflickan

Klagade för några sidor sen om att jag inte kunde hitta bra bling bling. Hittade jättefina strassliknande stenar igår och jag lovar att tröjan är lika fin utan dem

• Springsteen

Någon här som dekorerat ett mocca album som vill visa?? köpt ett idag men de kändes så tråkigt...

• claudia79
    Lingonflickan skrev 2007-01-30 21:39:37 följande:
    Klagade för några sidor sen om att jag inte kunde hitta bra bling bling. Hittade jättefina strassliknande stenar igår och jag lovar att tröjan är lika fin utan dem
    Man tar vad man har

Pyret: Självklart får du vara med!! Jag skickar mail ikväll till dig och pm:ar de andra dina uppgifter om det är ok?

Oaa!! Jag har inte skrivit frågorna, jag har inte framkallat den sista LO:n eller skrivit färdigt materiallistan! Sista minuten till Tävlingen...vem jag??Fundersam
  • Camasunary

Hej hopp! Nu är jag tillbaks på banan efter ett rejält dopp i scrapträsket! 12 LOs på 2veckor; det är nästan så det har blivit Fnyzfart på mig Eller nja...kanske inte med tanke på att jag antagligen använt sååå mycket mer tid. Nu ska jag ta semester och sitta här och dega istället och glo på TV; såg Greys A. idag på riktigt och inte halvt om halvt över pysselhögarna...

Annika: Kul att du fått ett papper uppkallat efter dig Är det glittriga krumelurer på??

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket