• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Camasunary

Claudia: Va?? Menar du att jag är klar FÖRE dig?? Förvånad

• Cia o krabaten

Marajjah: Menard e inte att de ska vara nygjorda och att de ska vara från ditt huvud och inte liftade??
    Annars kan jag bara tänka mig att original menas Själva LO'n som den är. Och man skulle ju skicka in FOTON av LO'n!

Emmixen. Det finns ett alfabet som är 3 olika i ett och samma. Minns inte vad det heter ioch hittar det inte just nu...
    Det är klart prisvärt!

• Camasunary

Var man inte tvungen att skicka in idag? Eller ska du cykla dit med det hela själv??

• Melle85

Jättefina LO's alla lägger ut, är så imponerad av er alla

Måste bara fråga, kan man använda limpistol i scrapbookingen?

• Camasunary

"Det finns ett alfabet som är 3 olika i ett och samma" Det är det som Fnyz skrev om; Mixed Alpha heter det.

• MAMMSY
    Melle85 skrev 2007-01-30 22:23:05 följande:
    Jättefina LO's alla lägger ut, är så imponerad av er alla Måste bara fråga, kan man använda limpistol i scrapbookingen?
    Skulle inte tro att det är syrafritt.. Å det är nog svårt att använda limpostelen ändå, det är ju inte jättelätt att få det limmet särskilt tunt...
  • Blue Vapor
    Emmixen - nu hänger jag inte riktigt med, vad såg "väldigt litet ut"? Tattletate eller? Ta ett större alfabet ifall du har mer användning för det, men det jag menade var att det inte alls behöver vara krångligt att stämpla med det lilla, bara du använder vanlig stämpeldyna istället för akrylfärg!

Det är lättast att ha vanlig stämpeldyna till foamstamps, men det blir ju två HELT olika resultat - så det är nog där du ska fundera ut vad du är ute efter
  • Camasunary

Åååååååååååååååå!! Vad det är SKÖNT att vara tillbaks på banan och BOMBA tråden!! Tralalala

Jag har ett foamalfa. med stora bokstäver.... det är jättesnyggt, men kommer inte på nu vad det heter... ska kolla upp det! Jag använder stämpeldyna & akrylfärg ungefär lika ofta (eller rättare sagt; sällan).

• Melle85

MAMMSY: Oki, hihi har aldrig använt en limpistol men såg en och det såg så smidigt ut.

• Cia o krabaten

Cama. Akkk såg inte hennes inlägg eftersom det var FÖRE själva frågan
    Tur att vi rekommenderade samma då

Vilken rekorfart du satt in!
    Själv har jag saktat ner igen.
    Skulle ju scrappa hela dagen, men E bestämde sig för att var sjuk
    Vab är inte = scrap!

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket