• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Blue Vapor

Men det där lilla Tattletale - använd en vanlig stämpeldyna till dem istället, så ska ni se att det blir jättebra!! Blir inte alls kletigt och dant, utan en mjuk finnish och inte så skarp färg! Jag har använt vanlig röd versacube på foamstamps till rubriken på min dubbla BB-lo i galleriet! Jag är jättenöjd med resultatet!

• InaFia

Nu har man lagt en order hos Scrapaddicted på "bara" 450:-, precis vad jag har råd med denna månad.NOT

Här även nu röstat på utmaningen, hoppas jag hann.

Mamma till Ellioth 060318
  • InaFia

Nu har man lagt en order till Scrapaddicted på "bara" 450:-, precis vad man har råd med, NOT.

Har också nu röstat på utmaningen, hoppas jag hann.

Mamma till Ellioth
  • Anna D

Jag har oxå beställt från Scrapaddicted idag. Det blev typ för 200, jag hade inte tid att sitta och kolla mer eftersom dagis blir sura om man kommer alldeles för sent och hämtar...

• MAMMSY
    InaFia skrev 2007-01-30 19:35:21 följande:
    Nu har man lagt en order hos Scrapaddicted på "bara" 450:-, precis vad jag har råd med denna månad.NOTHär även nu röstat på utmaningen, hoppas jag hann. Mamma till Ellioth 060318
    Jodå du hann Å ni som inte har röstat har 20 min på er så ska jag försöka få upp resultatet efter lillskruttan somnat
  • annika5064
    1. Har det nångång hänt någe kaosartat när du scrappat? (typ, vält en färgburk, råkat klippa/riva sönder pappret du skulle ha osv)
    Målat bokstäver med gelpenna, varit för snabb och lagt hela handen på den och smetat ut färgen.

2. Har du slängt en LO? eller gjort om/förändrat efter en tid?
    Japp, slängde min första...

3. Vad var de roligaste du scrappat om?
    Dagens Scrappiz...

4. Vad klarar du dej inte utan?
    Just nu; chipboard, cardstock, transparencies och band.

5. Gör du fler åt gången?

Ja, fastnar jag lägger den åt sidan och där får den ligga tills den har "mognat" 
  • Tjej 83

lutar snart åt att ja me beställer, bilen verkar aldrig bli klar på lagning så.. haha.. vi får se..
    vill ju ha saker nu..

• Edma

Ja, nu var det längesen sist. Men jag har faktiskt gjort 2 nya. Ris och ros tack
    (jag har beställt nya papper, så jag har scrappat med gamla "tråkiga" grejor)

Sinnen är som fallskärmar! De fungerar bara när de är öppna.
  • annika5064

Ha, ett av de nya Basic Greypapperen heter Annika!Skrattande

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket