• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Emmixen
    Cia o krabaten skrev 2007-01-30 22:21:33 följande:
    Marajjah: Menard e inte att de ska vara nygjorda och att de ska vara från ditt huvud och inte liftade??Annars kan jag bara tänka mig att original menas Själva LO'n som den är. Och man skulle ju skicka in FOTON av LO'n!Emmixen. Det finns ett alfabet som är 3 olika i ett och samma. Minns inte vad det heter ioch hittar det inte just nu...Det är klart prisvärt!
    Ah, det har jag sett någonstans.. Ska fundera på det, verkar bra! Skrattande
    Blue Vapor skrev 2007-01-30 22:26:14 följande:
    Emmixen - nu hänger jag inte riktigt med, vad såg "väldigt litet ut"? Tattletate eller? Ta ett större alfabet ifall du har mer användning för det, men det jag menade var att det inte alls behöver vara krångligt att stämpla med det lilla, bara du använder vanlig stämpeldyna istället för akrylfärg! Det är lättast att ha vanlig stämpeldyna till foamstamps, men det blir ju två HELT olika resultat - så det är nog där du ska fundera ut vad du är ute efter Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Hehe, lite otydlig var jag ser jag. Ja, jag menade att alfabetet var litet, men din LO var jättefin! Men det är bra att veta att om det är svårt med akrylfärg kanske det är lättare med stämpeldyna. Blev många frågor i en jag skrev innan. *virrig*

Ska leta alfabet i morgon, börjar bli läggdags här..
  • Cia o krabaten

Cama: Tävlingstiden går ut imorgon.

Claudia ränar med att de tar datum för poststämpel, dvs skickas imorgon.
    Annars om det ska vara HOS DEM imorgon så blir det kärvt

• Camasunary

kanskesnart: Att du skriver att du inte klarar dig utan din skärmaskin får mig att fundera på OM det inte är dags att köpa en...

Vet att det är någon mer som inte har någon... är det du claudia? eller är det bitte??

• Camasunary

Står det inte ..."tillhanda 31/1"?

Varför undrar jag? JO, för att jag har skickat en som är såååå dålig och då kan jag ju göra en ny och posta alltihop igen imorron!

• Fnyz
    Camasunary skrev 2007-01-30 22:16:52 följande:
    Hej hopp! Nu är jag tillbaks på banan efter ett rejält dopp i scrapträsket! 12 LOs på 2veckor; det är nästan så det har blivit Fnyzfart på mig Eller nja...kanske inte med tanke på att jag antagligen använt sååå mycket mer tid. Nu ska jag ta semester och sitta här och dega istället och glo på TV; såg Greys A. idag på riktigt och inte halvt om halvt över pysselhögarna...Annika: Kul att du fått ett papper uppkallat efter dig Är det glittriga krumelurer på??
    wooohaa ännu ett ord till min privatas ordlista fnyzig, fnyziserat, förfnyzat, förfnyzande, fnyzfart.... det måste vara fnyziska
  • Fnyz

i senaste numret av tidningen står det poststämpel 31/1 gäller!!! det står med rött å bold tor jag så det är säkert många som frågat!!

ska svara på frågorna jag åxå men ajg gör det snaaart

• Camasunary

Du får snart ge ut en egen ordlista!! Tror jag skrev ett annat Fnyz-ord häromdan... ang. utmaning till dig.. kan det ha varit ofnyzig??
  • Camasunary

Nä-ä! Dra mig baklänges!! Varför, varför, varför tittade jag inte i det numret då??

• Cia o krabaten

Emmixen: Det var billigare på pappersvinde.se
    Hittade det där precis.

Till FS (Foam stamps) använder man först och främst akrylfärg (Eller först och främst-i början, eller jag vet inte vad jag menar )
    Och JA det går med vanliga billiga från claes ohlsson

Man kan även använda stämpeldynor. Versamark eller fluid chalk spelar ingen roll. De är lite olika blöta bara och versa går att embossa.
    Det ger en annan effekt!
    Dyna ger en mildare stämpling eller vad man ska säga...

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket