• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Blue Vapor

Jojo, allt pigment-ink går att embossa! Och ovanligt nog Adiron-dynorna, trots att de är dye-ink - det torkar lite långsammare än vanlig dye. Fluid chalk är för torra - men är man j*vligt snabb och har ett papper som inte suger åt sig så fort så KANSKE det kan funka....

• Blue Vapor
    Emmixen - embossa är när du först stämplar ditt motiv, sen häller du direkt ett slags pulver över trycket, häller försiktigt av det som inte fastnar i stämpelfärgen. Sen värmer du motivet snabbt med tex en värmepistol och då blir trycket upphöjt, hårt, blankt (beror iofs på vad du har för pulver-finnish) och i den färgen som pulvret är....

En SKITbra förklaring helt enkelt! Jag har lite kort i mitt galleri som är emossade motiv på, du kan ju kolla där om du inte förstod
  • Camasunary

Ahaaa! Då har jag nog varit snabb... jag har embossat allt

• Camasunary

Claudia: Vad är det som inte går bra  ? Jag trodde du var klar?

• Cia o krabaten

Nej hörrni nattsuddare.
    När sover ni egentligen?
    På Jobbet????

• scrapparlotta

Måste fråga er som vet lite mer än jag, använder man akrylfärg eller nån stämpeldyna, typ fluid chald, till clear stamps??

Fnyz: Du gör SJUKT fina LO:er

• Camasunary

Jag har försökt sova på jobbet, men det går f-n inte!!
    Istället har jag tränat mig så jag klarar mig med minimalt med sömn Men jag har blivit f-n så mycket rynkigare på sistone

Hur var det Claudia? Ska du tipsa om rynkkrämen eller ska du hållat för dig själv

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket