• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Fnyz
    1.har det nångång hänt någe kaosartat när du scrappat? (typ, vält en färgburk, råkat klippa/riva sönder pappret du skulle ha osv)
    oooooooo ja fråga bara pylle å pyret vi skrattade gott åt varandras misstag på senaste scrapträffen men här är ett exempel där jag tappade en foamstamp efter jag stämplat med den så det blev ett till L bredvid men då gjorde jag lika med U och S åxå så blev det en tuff effekt istället

Linslus

2.har du slängt en LO? eller gjort om/förändrat efter en tid?
    japp den här: eftersom jag var såååå missnöjd med den och mådde illa av att se den!

sommartjej.JPG

3.vad var de roligaste du scrappat om?
    oj måste vara "Jag är"
    4.vad klarar du dej inte utan? Skärmaskinen, fluid chalk och floss
    5.gör du fler åt gången? oftast inte bara om jag verkligen kört fast och är ändå scrapsugen
  • Blue Vapor
    Emmixen - jag ser att de inte har de vanligaste stämpeldynorna där, men de som finns under "pigment brush" är typ sånna! De fanns dock inte i så himla roliga färger...... men om du tex vill embossa ditt tryck så ska du köpa just "pigment"-dynor! Annars kan du ta de fluid chalk-dynorna! De fanns ju i en massa roliga färger
  • Fnyz

här är mixed alpha med fluidchalk:

Vackrast.JPG

och här med akrylfärg:

tokfia, beskuren, bidrag till Scraphusets septemberutmaning.  Honda S2K  Gåstolen 1.

• Cia o krabaten

Cama: Vad jag fått lära mig så är Versa till embossing och inte colorbox/catseye

• Emmixen

Tack för svaren.

En dum fråga kanske, men vad är embossa?

Måste gå och lägga mig nu, men läser eventuella svar i morgon. Godnatt!

• claudia79

BV sa "Claudia - hur ser Marmelade ut? Låter som nåt i min.... ehum SMAK! "

Hmm det är skitgulligt...vänta...www.pappersvinden.se/webshop/images/marmaladefoamstamp.jpg

Cia o krabaten skrev 2007-01-30 22:44:43 följande:
    Cama: Tävlingstiden går ut imorgon.Claudia ränar med att de tar datum för poststämpel, dvs skickas imorgon.Annars om det ska vara HOS DEM imorgon så blir det kärvt
    Ja jag hoppas att det är okej*fniss* om jag hinner klart vill säga...just nu går det ju inte så braFundersam
    Camasunary skrev 2007-01-30 22:48:44 följande:
    Står det inte ..."tillhanda 31/1"?Varför undrar jag? JO, för att jag har skickat en som är såååå dålig och då kan jag ju göra en ny och posta alltihop igen imorron!
    Men har du skickat allt redan..?Eller hur ska du göra menar du??Glad
  • Camasunary

Jag gör en ny FIN LO som jag blir nöjd med och så skickar jag allt en gång till!

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket